BIZIT 11 - prvi dan

Alibaba pretenduje da uz pomoć AI postane vodeći tehnološki moćnik

Kinesku kompaniju za onlajn prodaju dobara, Alibabu, osnovao je Džek Ma 1999. godine. Od tada se razvila u najveću svetsku kompaniju za onlajn trgovinu, čija se vrednost od transakcija danas procenjuju na 248 milijardi dolara, profit koji je veći od dobitaka Ebay-a i Amazona zajedno. Srž Alibabe ostaje prodaja dobara, ali smer delatnosti i investicija su se u poslednje vreme proširile na veštačku inteligenciju, čime je postala jedna od tehnološki najnaprednijih kompanija na svetu.

Jedan od uslova zahvaljujući kome Alibaba, zajedno sa drugim kineskim tehnološkim kompanijama, ostvaruje neverovatne dobitke, je kineska ekonomska politika. Kineska vlada pruža veliku podršku, investicije i privrženost cilju da Kina postane glavni igrač u razvoju veštačke inteligencije na svetu, odnosno da zameni SAD u toj ulozi. Sa planovima izgradnje industrije veštačke inteligencije vredne trilion dolara do 2030. godine, ovaj cilj ne deluje nedostižno. Pored toga, Kina ima mnogobrojno stanovništvo koje pomaže u stvaranju i poboljšanju algoritama koje koristi veštačka inteligencija. Ova činjenica, zajedno sa društvenom klimom, koja je fokusirana na tehnološke promene, čini Kinu plodnim tlom za razvoj aplikacija baziranih na veštačkoj inteligenciji. Ovaj sticaj okolnosti pogoduje Alibabi da se pomera punom parom napred.

Pročitajte i:  Čisti litijum za vanadijumske katode

Alibaba je transformisala kineski šaljivi praznik Singles Day, koji je nastao kao bunt protiv Dana zaljubljenih, čiji je cilj slavljenje singl života, u jedan od najprofitabilnijih dana za onlajn prodaju. Profit Singl Day-a je prošle godine iznosio 25 milijardi dolara (u poređenju sa tim, BDP Islanda iznosi skoro 20 milijardi dolara). U Kini se tog dana obavi 42% svetske onlajn kupovine, što je više nego u Japanu, Francuskoj, Nemačkoj, Velikoj Britaniji i SAD zajedno. Mišljenje mnogih je da će u budućnosti opstati samo prodavci koji prihvate digitalizaciju, i Alibaba im to omogućava.

Jedan od važnih faktora, koji pomaže ostvarivanju ovakvih rezultata, je primena veštačke inteligencije. Tmall Smart Selection je AI koja pomaže da se preporuče robe kupcima, i potom komunicira sa dobavljačima, kako bi povećali određene robe na lageru, i uskladili sa tražnjom. Dian Xiaomi je četbot koji može da razume više od 90% pitanja kupaca i koga koristi više od 3,5 miliona korisnika dnevno. Poslednja verzija ovog četbota ume da razazna osećanja kupca i da obavesti zaposlene u korisničkom servisu ako treba da intervenišu. Više od 200 robota u automatizovanim skladištima Alibabe mogu da obrade milion pošiljki svaki dan. Kada robot primi pošiljku za Single Day, oni sami pakuju i šalju dobra, i u nekim slučajevima, njihova efikasnost im dozvoljava dostavu na dan kada su dobili porudžbinu. Pored toga, Alibaba koristi dronove za određene dostave.

Pročitajte i:  Kina: TSMC čipovi podrivaju interese tajvanskih kompanija

Preko projekta zvanog Mozak grada, Alibaba se nada da će pomoći gradovima uz pomoć veštačke inteligencije. Mozak grada koristi sistem baziran na cloudu, preko kog se informacije u vezi grada i svih stanovnika sakupljaju i obrađuju kroz algoritme veštačke inteligencije. Projekat je putem nadgledanja svih vozila u gradu već imao uspeha u smanjivanju gužvi u saobraćaju za 15%. Krajnji cilj Alibabe je da postane tehnološki moćnik, koji će obezbediti AI zasnovan na cloudu, koji bi veštačku inteligenciju učinio dostupnom svima sa kompjuterom i internet vezom.

Izvor: Forbes

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: , , , , , , , , ,