Amazon i Facebook: Besplatna roba u zamenu za pozitivnu kritiku
Praksa kupovanja pozitivnih kritika, koju Amazon prodavci koriste već neko vreme, a koja je ranije cvetala u privatnim grupama u oviru Facebook-a, Reddit-a i Discord-a, sada je stigla i na Facebook ads.
Naime, Amazon prodavci već neko vreme kupuju reklame na Facebook platformi, te nude besplatne uzorke različitih proizvoda, samo što roba nije zaista besplatna. Istina je da prodavci nude potpuni povraćaj novca za proizvode koji se opisuju kao „besplatni,“ ali samo nakon što kupci ostave ocenu u obliku pet zvezdica.
Što veća ocena – to više kupaca, budući da proizvod sa velikim brojem visokih ocena ima i veći legitimitet, te budi poverenje kod potencijalnih kupaca, a Facebook ads pomaže u procesu automatizacije ovakvog načina poslovanja i ocenjivanja proizvoda. Sistem funkcioniše tako što se u dnu reklame nalazi polje “Send Message” koje otvara Messenger prozor u kojem se kupac sa prodavcem dogovara oko uslova preuzimanja „besplatne robe“.
Iz kompanije Amazon su ove tvrdnje, svakako, demantovali, te objasnili da je 99% komentara i ocena proizvoda potpuno verodostojno, te da sistem funkcioniše uz pomoć mašinskog učenja koje detektuje i na vreme uklanja neautentične kritike. Uprkos tome Amazon nema kapacitete da detektuje i ocenjuje prevare izvan sopstvene platforme, na primer u okviru Facebook ads gde roba košta čitavih pet zvezdica.
Izvor: BuzzFeed