Top50 2024

Bluesky: Kako učiti na tuđim (X) greškama

Bluesky je privukao veliki broj korisnika u rekordnom roku, ali stručnjaci sada kažu da pravi slične greške kao prethodnici.

PCPress.rs Image

Iako brzo raste, Bluesky bi mogao da nauči ponešto iz Twitter istorije. Nakon što je premašio broj od 23 miliona korisnika (dobija 4 do 8 novih korisnika svake sekunde), sve se zakomplikovalo. Svi su aktivni, a nema znakova da bi to moglo da se promeni. Šta je onda problem? Odgovor je jednostavan: moderacija sadržaja. Ne samo da mreža mora da se nosi sa lažnim vestima koje dolaze sa isto tako lažnih naloga (problem je nastao zbog toga što se nalozi ne verifikuju), već i sa deljenjem opasnih sadržaja.

Kada se Twitter našao u istoj situaciji nije preduzeto ništa da se problem reši na vreme. Problemi su se vremenom samo umnožavali, a Mark Zuckerberg je X opisao kao „klovnovski auto koji je upao u rudnik zlata“. Bluesky trenutno porede sa Twitter-om iz 2009. godine, što je vreme pre nego što je na ovoj platformi počeo vrtoglav rast broja korisnika, ali i trenutak kad se počelo s verifikovanjem naloga.

Pročitajte i:  Threads sada omogućava kreiranje prilagođenih feedova, baš kao i Bluesky – evo kako
PCPress.rs Image

Istina je da su iz Bluesky-a objavili da planiraju da učetvorostruče tim moderatora – sa 25 na 100 zaposlenih, kako bi stvorili sigurno okruženje za sve korisnike. Prvi zadatak će im sigurno biti obračunavanje sa lažnim nalozima. To bi trebalo da se dogodi brzo, budući da iz regulatornog tela Evropske Unije već ističu da Bluesky krši pravila korišćenja. Najveći problem je izgleda to što platforma raste toliko brzo da nisu stigli ni da izaberu predstavnika koji bi komunicirao s ovim telom.

Izvor: Mashable

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *