Burberry spalio prošle godine neprodatu robu vrednu 28,6 miliona funti
Britanska modna kompanija “Burberry”, poznata po svojim unikatnim kariranim dezenima, spalila je u poslednjih pet godina svoje, neprodate proizvode u vrednosti od oko 90 miliona funti. Barberi je objavio da više neće spaljivati neprodatu robu vrednu milione funti niti će koristiti pravo krzno za svoje kolekcije nakon negodovanja javnosti koje je dovelo u pitanje ekološki kredibilitet kompanije.
Brend, koji treba da lansira svoju prvu kolekciju koju potpisuje njihov novi dizajner Rikardo Tiši, saopštio je da je posvećen tome da postane društveno i ekološki odgovorna kompanija nakon što je priznao da je u svojoj prošloj finansijskoj godini spalio neprodatu robu vrednu 28,6 miliona funti. Kako izvori ovog brenda navode, razlog uništavanja njihovih proizvoda je taj da proizvodi ne bi završili na crnom tržištu u rukama pogrešnih ljudi, koji bi mogli da zloupotrebe njihove proizvode.
Navodno, Burberry preduzima ove mere da bi se smanjio procenat ukradenih luksuznih i kopiranih proizvoda. Akcionari su nezadovoljni zbog takve odluke. U modnoj grani je sasvim normalno spaljivanje “neprodate” robe navode slavne ličnosti poput: Naomi Campbell, Suki Waterhouse i Sienna Miller koje nose Burberry. Ova kompanija vredi ok 9,6 milijardi funti.