Cadillac dileri će radije da napuste brend nego da prodaju električna vozila
Svi se slažu da je budućnost auto industrije u električnim vozilima. Ili možda ne baš svi. Naime, može da se desi da će GM morati da revidira svoje planove za prelazak na električni pogon zbog odbijanja dilera da se prilagode promenama.
“Ne” za Cadillac
GM ima 880 dilera u SAD-u, od čega je 150 izjavilo da će radije da odustanu od prodaje Cadillac automobila, nego što će se prilagođavati održavanju električnih vozila. Razlog je što će postavljanje novih servisnih linija, opreme i alata za održavanje električnih vozila, kao i električnih punjača koštati oko 200.000 dolara. To i ne bi bio veliki problem kada bi ti novi kapaciteti bili iskorišćeni. Međutim, većina dilera koja se negativno izjasnilo po ovom pitanju, proda tek nekoliko Cadillac-a mesečno, za razliku od Buick, Chevrolet i GMC vozila istog proizvođača, čija prodaja je daleko bolja.
Tradicionalni proizvođači automobila, kao što je GM, zavisni su od dilerske mreže i ova odluka može da znatno utiče na pozicije kompanije. To će verovatno dodatno uticati na poboljšanje prodaje Tesla automobila, koji nemaju svoje dilere i koji već imaju razvijenu servisnu mrežu širom SAD-a.
Što se dilera tiče, oni će možda uspeti da izbegnu troškove danas, ali definitivno će u skorijoj budućnosti morati da potroše novac za unapređenje svojih EV kapaciteta. Kalifornija, na primer, je donela uredbu o zabrani prodaje automobila sa klasičnim motorima nakon 2035. godine, pa ko se do tada ne pripremi na promene, moraće da stavi katanac u vrata.
Izvor: Engadget