Četvrtina korisnika ne koristi jake i jedinstvene šifre u poslovnim aplikacijama
Studija koja je sprovedena nad korisnicima u Velikoj Britaniji pokazuje da čak 26 procenata koristi iste šifre u različitim poslovnim aplikacijama, koje često nisu ni teške za otkrivanje. Pored toga, 11 procenata korisnika nikad ne menja te šifre, dok 24 procenta korisnika to ne radi sa ličnim šiframa.
Među najpopularnijim šiframa su imena kućnih ljubimaca, dece i fudbalskih klubova, a njih koristi četvrtina Britanaca. Zato nije čudno da je 5 procenata korisnika do sada iskusilo krađu lozinki više od 10 puta.
Kada se radi o čuvanju lozinki, 20 procenata korisnika ih zapisuje, a 10 procenata ih čuva u DOC fajlovima na njihovim računarima. Sedam procenata korisnika sami sebi šalju šifre mail-om.
Ipak, ima i pozitivnih primera. Više od tri četvrtine (76 procenata) korisnika koriste za šifre slučajno izabrane reči, koji nemaju nikakve veze sa njima. Više od polovine korisnika (52 procenta) smatra da se oseća sigurnije upotrebom biometrijskih načina autentifikacije, umesto unosom lozinki.
Inače, Gartner predviđa da će do kraja 2022. godine, 60 procenata velikih i globalnih kompanija, kao i 90 procenata kompanija srednje veličine implementirati protokole za pristup sistemima koji se ne zasnivaju na šiframa, već na MFA i drugim bezbednosnim rešenjima. Kada se umesto šifre upotrebi multi-faktorska autentifikacija, rizik od napada zasnovanih na krađi lozinki se u potpunosti eliminiše.
Izvor: Betanews