Cruise počinje naplatu u robotaksiju bez vozača
Samovozeća kompanija Cruise dobila je dozvolu od Kalifornijske komisije za javna komunalna preduzeća (CPUC) da naplaćuje vožnje bez vozača, što je prekretnica za koju kompanija tvrdi da je čini „prvom i jedinom kompanijom koja upravlja komercijalnom uslugom vožnje bez vozača u važnom gradu SAD.” Cruise od februara testira besplatne vožnje bez vozača za javnost u San Francisku, a sada će moći da ponudi plaćene karte.
Za ovu plaćenu uslugu, Cruise koji podržava GM i Honda će moći da upravlja sa svojih 30 potpuno električnih vozila noću od 22:00 do 6:00 u „odabranim ulicama“ u San Francisku, a vozila neće moći da idu brže od 30 milja na sat, prema nacrtu rezolucije. Cruise će takođe moći da ponudi vožnje samo ako vremenski uslovi ne uključuju „jaku kišu, jaku maglu, jak dim, grad, susnežicu ili sneg“, prema saopštenju CPUC-a.
Cruise-ova usluga robotaksija bez vozača je već dugo čekana. U jednom trenutku, kompanija je imala cilj da ga lansira 2019. i prvi put je počela da testira automobile bez vozača u San Francisku 2020. Ali Cruise nije jedina kompanija koja gradi robotaksi usluge u potpunosti bez vozača. Google spinoff Waymo, na primer, testira vožnje bez vozača u San Francisku i nudi svoju uslugu Waymo One autonomnih vozila u Arizoni. A Argo AI, koji podržavaju Ford i Volkswagen, upravo je najavio da testira potpuno vozila bez vozača u Majamiju, Floridi i Ostinu u Teksasu.
Izvor: TheVerge