Dan kada je fotografija plaže postala važnija od letovanja
Koliko su za dobar odmor postale važne i lokacije za fotografisanje govori i podatak da je sve većem broju korisnika dobra fotografija važna koliko i sam odmor, te se nekoliko porodičnih fotografija sa letovanja pretvorilo u poplavu selfija sa egzotičnim pozadinama.
Dobar primer za to je stena Trolltunga koja se nalazi u Norveškoj, a koju je do 2010. posećivalo tek 800 turista godišnje. Sedam godina kasnije taj broj se uvećao na čak 80 hiljada, a sve zahvaljujući ambijentu koji je savršen za Instagram fotografije. Tako sudbina ove turističke atrakcije postavlja pitanje da li sve veći broj korisnika kopira ono što vidi na društvenim mrežama, te da li se radi o evoluciji kolektivne svesti, ili, pak, o potpunoj propasti kreativnosti.
Većina fotografija koje se pojavljuju na Instagram-u, Facebook-u, te Twitter-u, liči jedna na drugu, te, na primer, #trolltunga krije oko 100 hiljada skoro identičnih postova na Instagram-u, dok se postovi sa nekih popularnijih lokacija, poput Ajfelovog tornja, broje u milionima. Ipak, čini se da generaciji milenijalaca to ne smeta, te je čak 61% pripadnika ove generacije potvrdio da bi rado otputovao na neku destinaciju samo zbog dobrog mesta za Instagram fotografiju.
Tako bi mnogi pripadnici ove generacije bili spremni da odustanu od neke destinacije ako iz nekog razloga ne bi mogli da fotografišu, te sa drugima dele slike sa putovanja. Čak 34% milenijalaca kaže da je otputovalo na neku destinaciju nakon što je videlo savršenu fotografiju na nekoj od socijalnih platformi. Za ovaj fenomen se krive i influenseri, koji putovanja često prezentuju na prilično nerealistične načine, te na taj način šalju pogrešnu sliku o nekoj destinaciji. Sa druge strane, oni koji prate influenser sadržaje trebalo bi da budu svesni mogućnosti za editovanje fotografija, te da stalno imaju na umu da su neka mesta u stvarnom životu daleko manje živopisna od onoga što može da se vidi na Instagram-u.
Izvor: The Telegraph