EU: Društvene mreže neće moći zauvek da koriste informacije korisnika
Evropska unija je ponovo donela odluku koja sprečava Meta-u da preterano koristi informacije o korisnicima. Najviši sud u EU presudio je da se moraju uvesti ograničenja za koliko dugo Meta i druge društvene mreže mogu koristiti podatke korisnika za strategije ciljanog oglašavanja.
Ograničenja prema GDPR-u
TechCrunch je izvestio da je najviši sud EU stao na stranu ranije mišljenja objavljenog u aprilu od strane savetnika suda. Prethodna presuda takođe je pozvala na ograničenja koliko dugo kompanije mogu zadržavati lične podatke korisnika u svrhu ciljanja reklama.
Presude su se pozvale na smernice o zadržavanju podataka u skladu sa Opštom uredbom o zaštiti podataka (GDPR), koju je EU uspostavila 2018. godine. Recital 65 GDPR-a uspostavlja pravo osobe na “pravo da bude zaboravljena” i pravo na ispravku i brisanje ličnih podataka. Nepoštovanje GDPR-a moglo bi rezultirati kaznom od 4 posto globalnog godišnjeg prihoda, što za društvene mega-korporacije poput Meta-e može dosegnuti milijarde. Prošle godine, Meta je morala platiti kaznu od 414 miliona dolara (ili približno 390 miliona evra) zbog nezakonitog zahtevaja korisnicima društvenih mreža poput Facebook-a, Instagram-a i WhatsApp-a da prihvate personalizovane reklame.
EU i Meta, zajedno sa drugim velikim tehnološkim kompanijama poput Apple-a i Google-a, sukobili su se oko korišćenja ličnih podataka u vezi sa Zakonom o digitalnim tržištima. Meta trenutno čeka presudu o kazni zbog kršenja ovog zakona kada je zahtevala od korisnika da plate kako bi sprečili kompaniju da prikuplja i deli njihove lične podatke. Prošle godine, Sud pravde EU presudio je da Meta mora dobiti pristanak pre nego što isporuči personalizovane reklame korisnicima u regionu.
Izvor: Engadget