EU i Velika Britanija produžuju pravila o trgovini za proizvođače EV
Pravila će odložiti uvođenje tarifa na električna vozila prilikom uvoza i izvoza između Velike Britanije i drugih zemalja.
Produženje roka je predložila EU
Ovo produženje roka sa prethodnog datuma 2024. godine uštedeće proizvođačima i potrošačima do 4.3 milijarde funti dodatnih troškova, saopštila je britanska vlada.
Velika Britanija i EU su međusobno najveća tržišta za izvoz električnih vozila. Električna vozila predstavljaju važnu alternativu vozilima sa unutrašnjim sagorevanjem koja koriste benzin ili dizel.
Produženje roka je predložila EU ranije ovog meseca. Predlog je zatim prosleđen Savetu EU, koji je zatim dao formalno odobrenje.
“Pažljivo smo slušali zabrinutosti sektora tokom ovog procesa. Znam da će ovo odlaganje doći kao ogromno olakšanje za industriju”, rekao je britanski premijer Rishi Sunak.
“Takođe, ne odustajemo ni od toga da podržimo našu domaću industriju baterija i pružimo dugoročnu sigurnost našem sektoru automobila kako bismo pomogli njihovom daljem razvoju u Velikoj Britaniji.”
Stellantis, vlasnik Fiata, jednog od najvećih proizvođača automobila na svetu, upozorio je u maju da će britanske fabrike automobila biti zatvorene ako se pravila primene 2024.godine kako je planirano. Mnogi drugi proizvođači su izrazili su slične zabrinutosti.
Udruženje za trgovinu u britanskoj autoindustriji pohvalilo je produženje pravila trgovine.
“Odlaganje pravila je pobeda za vozače, ekonomiju i životnu sredinu”, rekao je Mike Hawes, šef Londonskog udruženja za motorna vozila. “Mera će pomoći u smanjenju ugljenika, podržati rast i radna mesta i prava je odluka za dekarbonizaciju drumskog saobraćaja.”
Vlada Velike Britanije će takođe pokušati da se dogovori o trogodišnjem produženju ekvivalentnih pravila sa Turskom kako bi podržala britanske automobilske kompanije koje su glavni izvoznici za tursko tržište.
Izvor: Reuters