EU zahteva da se Booking.com preuredi
Booking.com je pred velikim izazovom u EU.
Booking.com mora da obezbedi uslove po kojima će njegova usluga online posredovanja biti u skladu sa obavezama Zakona o digitalnim tržištima. To konkretno znači da hoteli, kompanije za iznamljivanje automobila i drugi pružaoci turističkih usluga koji zavise od booking.com moraju da se usaglase sa novim pravilima.
DMA zabranjuje paritetne klauzule. Stoga provajderi usluga mogu da ponude drugačije cene i uslove na sopstvenoj veb stranici ili na drugim kanalima u odnosu na bookig.com.
Osim toga rezervacije ne sme da ima druge efekte koje imaju klauzule o paritetu. Na primer, Booking nije dozvoljavao da se poveća stopa provizije ili da se ukloni ponuda poslovnih korisnika ukoliko daju različite cene na drugim sajtovima. To znači da se druge platforme i pružaoci usluga mogu sada takmičiti pod pravednijim uslovima.
Sledeća važna tačka se odnosi na prenos podataka koji su generisani na Booking.com. Ovi podaci mogu da se prenesu na druge platforme. To će pružiti mogućnost pružaocima usluga da razviju inovativnije ponude ili da prilagode svoje ponude.
Booking.com se od četvrtka nalazi pod lupom EU i od danas je u obavezi da se uskladi sa DMA tako što će sprovesti mere koje su potrebne kako bi se usaglasio sa ovim zakonom.
Komisija trenutno radi na izveštaju usklađenosti na osnovu kojeg će se proceniti da li su sprovedene mere u skladu sa zakonom.
Izvor: ec.europa.eu