Facebook aplikacije za razmenjivanje poruka kao unosni deo poslovanja
Broj Facebook korisnika i dalje raste, te u poslednjem izveštaju stoji da 2,26 milijardi ljudi koristi bar jednu aplikaciju, i to bar jednom dnevno, dok 2,89 milijardi to čini bar jednom mesečno. Brojevi ukazuju na porast od 11% kada je broj dnevnih korisnika u pitanju, te 9% kada se radi o mesečnim korisnicima, u odnosu na isti kvartal 2018. godine.
Problem je u tome što, dok broj korisnika ostaje stabilan, dobit trpi. Facebook, naravno, i dalje ostvaruje profit, ali budućnost poslovanja zavisi od pronalaženja načina da se više zaradi na novim korisnicima, što se trenutno ne događa, a uprkos tome što Facebook koristi više ljudi nego ikada pre. Tako je profit u četvrtom kvartalu skočio za samo 7%, što je prilično loše u odnosu na skok od 61% koji se dogodio u istom periodu 2018. godine.
Kompanija je tek u poslednjih nekoliko meseci broj korisnika počela da meri prema svim aplikacijama, a zbog toga što najveći broj novih korisnika uglavnom ne bira glavnu Facebook platformu ili mobilnu aplikaciju. Novajlije se umesto toga radije loguju na Facebook Messenger, Instagram ili WhatsApp, pa je glavna platforma ostala u pozadini, a posebno kada su mlađi korisnici u pitanju. Tako bi kompanija u budućnosti mogla da se okrene aplikacijama za komunikaciju, te da potpuno zapostavi tradicionalni format socijalne platforme.
Izvor: The Verge