Google Search gubi: Mlađe generacije koriste TikTok za pretraživanje
U svetu digitalnog marketinga se sve češće čuje da generacija Z radije koristi TikTok za pretraživanje. Google Search tako polako postaje stvar prošlosti. Ili bar starijih generacija.
Prema najnovijim podacima TikTok i Instagram su prestigli Google za 62% i 67% kada je potraga za lokalnim poslovima u pitanju. Ovim društvenim mrežama su se okrenule mlađe generacije, a da bi se razumelo kako pretrage funkcionišu neophodno je da se zna koje ključne reči koriste. Kako bi se došlo do ovih informacija potrebno je da se ode na TikTok i da se u polje za pretragu ukuca „creator search insights“ i potom klikne na „View“ taster. Opcija još uvek nije dostupna u Srbiji, ali piše da stiže uskoro.
Eksperti kažu da sve ovo znači da će mnoge stvari morati da se promene. Na primer načini na koje se reklamiraju stvari New York Times piše o tome, a pod naslovom “TikTok je novi Search Engine za generaciju Z“. Tamo se između ostalog kaže i da oko 40% korisnika koji pripadaju ovoj generaciji lokacije ne traži na Google mapama, već na TikTok-u i Instagram-u.
Istraživanja pokazuju da je TikTok najpopularnija aplikacija među mlađima. Istina je da to ne znači da baš niko ne koristi Google Search i Maps – sigurno je da će mape bar još neko vreme pomagati u navigaciji i da će Search biti prvo što nam padne na pamet kada tražimo nešto na internetu. Ali TikTok postaje sve važniji na mnogim poljima i stvari se ubrzano menjaju. Ko zna kakve nas nove opcije čekaju u bliskoj budućnosti.