Google smanjuje prioritet razvoja Stadia servisa
Još od lansiranja 2019. godine , Stadia servis se bori da zauzme neki značajniji status među Google-ovim servisima, ali mu to nikako ne polazi za rukom. Šta više, Google je odlučio da smanji prioritet razvoja ove streaming platforme za igre. Kako stvari stoje, fokus je sa same platforme pomeren na tehnologiju na kojoj je zasnovan, koja će se upotrebiti u novom servisu Google Stream. Cilj ovog servisa je da se drugim kompanijama omogući da stream-uju igre.
Nizak prioritet kao uvod u odustajanje?
U tom cilju Google planira da uđe u partnerstvo sa kompanijama Peloton, Capcom i Bungie, mada se nada i da će druge kompanije prihvatiti Google Stream. Ovaj servis će se razlikovati u zavisnosti od partnera. Paloton bi mogao da koristi ovu tehnologiju da stream-uje igre za svoje bicikle za vežbu, dok bi Capcom mogao da je iskoristi za kreiranje demoa za svoje proizvode. U ovom trenutku nije poznato da li Sony-jeva akvizicija Bungie-a, može da ima nekog efekta na očekivano partnerstvo sa Google-om.
Odluka da se fokus sa Stadia platforme pomeri na streaming tehnologije za igre ima smisla. Google ima običaj da predstavlja nove proizvode i onda kroz njihovu realnu upotrebu odluči da li su oni dobro prihvaćeni ili ne. Ako jesu, nastavlja se njihov razvoj, a ako nisu, jednostavno odustaju od njih. Do sada je Google zbog takve poslovne politike ugasio više od 260 servisa. Pored toga, nije tajna da kompanija nije bila zadovoljna razvojem Stadia servisa. Pre godinu dana, u februaru 2021. godine, zatvorili su specijalizovane studije za razvoj originalnih igara, a da bi privukli korisnike nudili su besplatan pristup YouTube Premium pretplatnicima, davali su hardver za pristup servisu i pokušavali su sa drugim vrstama promocija kako bi dobili još nekog pretplatnika, ali očigledno bez prevelikog uspeha.
Ipak, bitno je naglasiti da Google (još uvek) ne planira da ugasi Stadia servis. Na dosadašnjih 200 podržanih igara, očekuju da će tokom ove godine dodati još 100 novih naslova. Za sada samo žele da pokušaju da na drugi način bolje monetizuju tu tehnologiju. A da li će uspeti, pokazaće vreme…
Izvor: PC Magazin