Grupisanje redova i kolona u Excel izveštajima
Čest je slučaj da Excel korisnici rade sa velikim tabelama, a što su veće to je teže uočiti ključne informacije i trendove. Zbog toga, oni koji su iskusni, grupišu podatke prema redovima i/ili kolonama kako bi mogli da imaju više pogleda na podatke: sintetičke i analitičke…
Kako dodati ili ukloniti grupe saznaćete na primeru gde analiziramo rad maloprodaja. U tabeli su prikazani naziv maloprodajnog objekta, artikla, količina i iznos.
Ako izaberete samo redove u kojima ne postoje međusume, npr. podatke o prodaji za Beograd, a zatim odete u Data ribon, pa selektujete opciju Group u istoimenom meniju, izvršićete grupisanje prema redovima.
Sa leve strane od naziva redova u radnom listu pojaviće se panel u kome možete videti hijerarhijska stabla, a pri vrhu se vide brojevi koji označaju nivoe hijerarhije. Klikom na „+“ širite stablo, odnosno prikazujete sintetiku izveštaja, a klikom na „-“ ga skupljate čime prikazujete sintetiku, odnosno međusume ili ukupnu sumu prodaje. Klikom na broj to isto se postiže za sve redove u hijerarhiji.
Sada samo treba ponoviti postupak za preostale redove u radnom listu. Klikom na „1“ skupićemo sve redove i prikazati sintetiku, a klikom na „2“ raširiti ih i prikazati analitiku izveštaja. Kliknimo sada na „1“…
Ako bismo dodali i konačnu sumu, te ponovili grupisanje, nastao bi još jedan nivo hijerarhije. Grupisanje možemo da ponavljamo dokle postoji potreba, a pored redova mogu se grupisati i kolone. U meniju Group postoji i opcija Auto Outline. Ona vrši automatsko grupisanje redova i kolona. U većini slučajeva, ovo je dobar izbor, ali ipak postoje izuzeci kada grupisanje treba izvršiti ručno.
Selektovanjem određenog broja redova, te izborom opcije Ungroup iz istoimenog menija u Data ribonu, uklanja se grupisanje za te redove. U istom meniju postoji i opcija Clear Outline. Ona uklanja sva grupisanja u radnom listu.