Gubi li Google svoju magiju?
Čitava Google-ova imperija nalazi se na udaru Facebook-a. Njegova moćna oružja ‒ Search, AdWords i AdSense ‒ nisu moćna kao nekada i to zahvaljujući usponu društvene mreže. Takva situacija Google-u uliva strah: Facebook je glavno odredište na internetu, a ugrožava čak i Google-ovo reklamiranje. Ako Facebook ikada bude lansirao društvenu verziju AdSense-a, mogao bi ozbiljno da ugrozi Google-ove prihode.
Mada ni Google ne sedi skrštenih ruku. Otkako je suosnivač Lari Pejdž preuzeo kormilo prošle godine, uvedeno je bezbroj servisa među kojima su Aardvark, Google Health i Picnik. Što je najvažnije, i Google je razvio svoju društvenu mrežu, kao i servise poput +1 Button, Google+ Hangouts i Search plus Your World. U početku je izgledalo da će Google+ postići vrtoglav uspeh: dvedeset miliona korisnika za samo sedam meseci. Ali mediji u poslednjih nekoliko meseci kritikuju Google-ovu društvenu mrežu, kao i celu kompaniju.
Analitičari se uglavnom slažu u tome da je Google-ov najveći problem što nije shvatio da je usput postao samo još jedna velika kompanija. I to velika kompanija koja pravi greške kao i sve ostale. U početku je vatreno podsticao zaposlene na inovacije, a sad je spao na korporaciju koju zanima samo prihod od reklama, ističu mnogi. Mnogi se pitaju da li je magija kojom su napravljeni Gmail, Chrome, News, Translate i drugi servisi isparila kad je Google stvorio društvenu mrežu i postao opsednut time da juri Facebook-ov uspeh umesto da nastavi sa smelim inovacijama.
Izvor: CNET News