Kako do profesionalnog e-maila?
Razne moderne forme komunikacije privlače veliku pažnju korisnika, ali je u poslovnom okruženju stara dobra elektronska pošta i dalje neprikosnovena – od nje nekako sve počinje. Kako da postavite stvari u firmi tako da elektronska pošta funkcioniše besprekorno?
Za firmu, pa makar i malu, priča o elektronskoj pošti mora da počne registracijom domena. Korišćenje raznih Gmail ili Yahoo adresa ili čak Facebook e‑mail‑a će svakom klijentu delovati neprofesionalno. Registracijom domena ne dobijate samo potpunu slobodu raspolaganja svojom e‑mail adresom, već i jačate svoj kredibilitet u elektronskim komunikacijama. Uostalom, domen je svakako registrovan da bi firma imala Web sajt, taj sajt hostujete kod provajdera, pa ćete na istom mestu hostovati i svoju elektronsku poštu. U većini firmi opredele se da kreiraju adrese prema sektorima, recimo prodaja@firma.rs, marketing@firma.rs, reklamacije@firma.rs, a zatim i jednu opštu adresu, recimo firma@firma.rs za sve zahteve koji ne spadaju ni u jednu od predviđenih kategorija. U nekim manjim firmama se koriste lične adrese ljudi zaduženih za konkretan posao, kako bi se svemu dala neka ličnija nota. Najzad, zaposleni dobijaju e‑mail adrese obično u obliku ime.prezime@firma.rs, koje koriste za zvaničnu komunikaciju s kupcima i poslovnim partnerima.
Pošta u cloud‑u
Pošto ste odredili organizaciju elektronske pošte u okviru firme, ostaje vam samo još da sve te adrese kreirate. Pre toga ćete izabrati odgovarajući model za hostovanje e‑mail‑a. EUnet malim i srednjim preduzećima preporučuje Cloud Mail Server – sistem se jednostavno koristi, a obezbeđuje punu fleksibilnost svakodnevne komunikacije e‑mail‑om. Aplikacija obezbeđuje siguran pristup elektronskoj pošti iz kancelarije, korišćenjem e‑mail klijenta, ili sa bilo kog mesta korišćenjem Web browser‑a. Za samo 4390 dinara dobijete sopstveni e‑mail server sa svim potrebnim funkcionalnostima.
Kada firma poraste, kao logično rešenje se nameće Microsoft Exchange server. Ako ne želite da ga držite na svojim računarima – što je prilično skupo i zahteva profesionalno održavanje – Exchange Shared Hosting servis vam bez početnih investicija obezbeđuje rad u poznatom okruženju, pristup elektronskoj pošti, kalendaru i ostalim važnim informacijama bilo kad i bilo gde, uz mogućnost administriranja vaših naloga preko kontrolnog panela koji je EUnet razvio i prilagodio korisnicima. Cena ovog servisa kreće od 3.9 evra (u dinarskoj protivvrednosti) mesečno po mailbox‑u.
Za firme i organizacije koje imaju potrebe za velikim brojem mailbox‑ova, EUnet nudi rešenja bazirana na open source i Microsoft Exchange platformama, hostovana u cloud ili na fizičkim serverima, a prilagođena konkretnim potrebama korisnika. EUnet‑ovi inženjeri mogu da projektuju, realizuju i kasnije održavaju e‑mail platformu koja će zadovoljiti konkretne potrebe klijenta.
cPanel mail
Male firme nemaju potrebe za kompleksnim okruženjima, što svakako važi i za pojedinačne korisnike. Ipak, i oni sve češće registruju domen, recimo za porodični e‑mail, znajući da na taj način imaju potpunu kontrolu nad svojim adresama, bez mogućnosti da ih neki Google ili Facebook jednostavno i bez obrazloženja ukine; najzad, cena registracija adrese u in.rs domenu je minimalna. Svoj domen možete hostovati kod EUnet‑a opredelivši se za MailOnly opciju na cPanel Shared Hosting‑u po ceni od 360 dinara mesečno.
U okviru ovog paketa dobijate 50 mailbox‑ova (adrese, naravno, sami birate) i 2 GB prostora za elektronsku poštu, zajedno sa cPanel interfejsom za upravljanje mailbox‑ovima. Svaki član porodice može da ima sopstvenu adresu, a možete kreirati i posebne adrese samo za prijavljivanje na neke druge servise, kako biste smanjili količinu spama koji stiže u vaše poštanske sandučiće.
Iako cPanel Shared Hosting mail na prvi pogled može da zadovolji osnovne potrebe za elektronskom poštom firme, ne preporučuje se njegovo korišćenje kod firmi sa većim brojem zaposlenih ili u firmama gde je veći protok e‑mail‑a. Zbog same prirode Shared Hosting servisa u kome veći broj korisnika deli jednu platformu, nije moguće garantovati potrebne performanse i dostupnost servisa.
Praksa je pokazala da izbor neznatno jeftinijeg, ali ipak neadekvatnog rešenja može umesto male uštede, predstavljati u budućnosti veliku štetu, pa samim tim i značajan trošak.
Ukoliko ste u dilemi, najbolje je da se konsultujete s stručnjacima – na raspolaganju vam je EUnet‑ova podrška, radnim danom od 08:00 do 20:00 a subotom od 10:00 do 15:00 časova. Svaki vaš e‑mail upućen tehničkoj podršci prati se kroz ticketing sistem, što vam obezbeđuje brz odgovor. Za više informacija posetite: i www.eunethosting.com
(Objavljeno u časopisu PC#231)