Kako i koliko se vraćaju investicije u digital?
U beogradskom Domu omladine danas je održana konferencija Digital Day, koju, već tradicionalno svakog proleća organizuje IAB Srbija.
Tema je, naravno, digital, u svim svojim formama, oglašavanje, sadržaj, mediji, a ove godine naglasak je stavljen na povraćaj investicija u digital, a ova tema obrađena je pod glavnim sloganom – Show me the money.
Sam slogan i tema konferencije jasno pokazuju da smo se, kao tržište, pomerili sa početne tačke. Konferencije nalik ovoj i organizacije kao što je IAB, svoje aktivnosti ne usmeravaju na to da objasne zašto u digital treba ulagati i ko je krenuo sa tom praksom, već se pričalo o narednom koraku – kako i koliko dobijamo investiranjem u isti.
Tu liniju pratila su i predavanja i paneli, na kojima se moglo čuti više o trenutnom statusu digitalnog tržišta kod nas, kako maksimizovati ROI, o inovacijama u Srbiji, ali i Facebook i Twitter oglašavanju.
Presek trenutne situacije kada se o digitalno tržištu govori, bar prema podacima Digital Scope istraživanja sprovedenog u ovom regionu je da je internet jedna od top 5 aktivnosti u slobodno vreme, pored svakodnevnih aktivnosti kakve su šetnja i slušanje muzike. Internet je postao deo života, i to je i njegovim korisnicima, kompanijama, ali i oglašivačima, postalo jasno.
Preciznije, najveći broj ispitanika koristi internet svakodnevno ili skoro svakog dana i to čak 72 posto njih. Iako samo par procenata, gledanje televizije je ipak ispod ove aktivnost i to sa 67 posto. Kvantitativno, skoro 40 posto ispitanih internet koristi pet ili više od 5 sati dnevno, dok je za isto vreme provedeno u gledanju televizije uzorak nešto preko 20 posto.
Što se uređaja koje koristimo tiče, smartfon je neprikosnoveni vladar. Regionalni podaci kažu da 69 posto ispitanika koristi smartfon, u Srbiji je to 67 posto, tablet 24 posto, a u našoj zemlji 19 procenata.
Prenosivi i stacionarni PC računari se i dalje visoko kotiraju, sa 63 i 45 posto penetracije na regionalnom nivou.
Goran Jankuloski (Executive Group), Ivan Rečević (Huge Media), Herbert Schoberl (Telenor),Manuela Stamatović (Sberbank) i Emina Hodžić (Lupon Ventures), zajedno sa moderatorom panela Sanjom Lalevic Cvetković (Direct Media), pokušali su da odgovore na pitanja vezano za merenje i povratak investicija. Svi učesnici složili su se u jednom, da je digital znatno zahvalniji od tradicionalnih kanala kada je merenje u pitanju, te da se može koristi i u kombinaciji sa tradicionalnim kanalima kako bismo dobili preciznije podatke.
Pored ovog, održan je i panel na temu tehnologija iz oblasti digitalnog advertajzinga čiji su učesnici bili Pawel Kolenda (IAB Poland), Vladimir Arandjelovic (IAB Serbia / Direct Media), Endre Somogyi (IAB Hungary), Andrijana Mazinjanin (Infostud Grupa) i moderator Emil Pawlowski (Gemius), a jedna od najupečatljvijih poruka sa ovog panela je da je novac tamo gde je znanje, čime se pokrenula tema edukacije, koja je provejavala i kroz prvi panel ovogodišnjeg Digital Daya.
Digital su, mnogima, Facebook i Twitter, kao najveće društvene platforme, pa su na ovogodišnjoj konferenciji imali svoja dva bloka. Prisutni su imali priliku da slušaju predavanje Scotta Thwaitesa, iz Twittera, a koji se dotakao viralnosti (setimo se primera crno/plave odnosno belo/zlatne haljine), ali i pokazao nekih dobrih Twitter kampanja, kao što je ona koju možete videti u videu ispod.
Digital Day bio je i pravo mesto da saznate da prosečan korisnik poseti Facebook 14 puta, o čemu je govorio Alexander Karageorgis (Think Digital). Zašto je dobro prilagoditi sadržaj platformi i kako to učiniti, kao i kako targetirati publiku, bile su neke od njegovih tema.
O samoj konferenciji više možete saznati na www.digitalday.rs, a galerija fotografija zvaničnog blogera konferencije dostupna je ovde. Par njih možete videti i u ovom postu, hvala Ivanu na dozvoli za korišćenje.