Kakva je komunikacija medija, privrede i PR agencija?
Istraživanje koje je sprovela PR agencija Chapter 4, pokazuje da više od 30 odsto ispitanih predstavnika medija smatra da je komunikacija između kompanija i medija jednostrana, odnosno bazirana na distribuciji saopštenja i informacija koje dolaze iz privrednog sektora. Naročito dobru saradnju, mediji imaju s privatnim sektorom, a među industrijama se ističu IT kompanije, telekomunikacije, finansijske kompanije i prehrambena industrija. Mediji sve češće dobru saradnju ostvaruju sa malim i srednjim preduzećima, posebno ističući kvalitet informacija koje dobijaju.
Kada je reč o problemima u saradnji, 24 odsto ispitanika ističe nedostatak kontinuiteta u komunikaciji, a 44 odsto smatra da sadržaj koji plasiraju kompanije vidi kao previše promotivan i komercijalan, pisan jezikom marketinga, dok čak 27 odsto novinara smatra da povremeno dobija informacije koje nisu relevantne za njihovu rubriku. Kada je reč o komercijalnoj saradnji, 16 odsto ispitanih smatra da saradnja apsolutno nije moguća ukoliko se kompanija ne oglašava, dok 71 odsto navodi da redakcije pridaju značaj komercijalnoj saradnji s kompanijom. Postojanje komercijalne saradnje je za čak 46 odsto ispitanih osnovni razlog za dolazak na događaj kompanije, dok tek šest odsto medija dolazi na događaj zbog kreativnog koncepta događaja, a 19 odsto zbog relevantnosti teme.
Rastući broj novinara pridaje značaj informacijama s društvenih mreža, ubrajajući u izvore korporativne i brend naloge, kao i privatne profile predstavnika menadžmenta, a čak 49 odsto njih povremeno i upotrebi nešto od tih informacija. Glavne prednosti saradnje s PR agencijom iz ugla medija su lakše stupanje u kontakt s predstavnicima menadžmenta kompanija i drugim stručnjacima, iskustvo PR konsultanata u kriznoj komunikaciji, savetovanje klijenata u pravcu potreba medija – poput posebnosti informacija, selekcije korisnosti podataka iz različitih istraživanja, regionalnih ili globalnih uvida, – zatim posvećenost traženju obostrano korisnih rešenja, podsticaj razvoju medija i boljem razumevanju.
Za 93 odsto novinara, saradnja sa PR agencijama je korisna i dve trećine ispitanih prostor za unapređenje vidi kroz: bolje profilisanje informacija u skladu sa orijentacijom medija, razumevanje potreba medija u odnosu na brzinu odgovaranja na upite i izbegavanje komercijalnih sadržaja bez informativne vrednosti.