Kaspersky: Društvene mreže kao potencijalna pretnja
Prema rezultatima istraživanja koje su sprovele kompanije Kaspersky Lab i B2B International, samo mali broj ispitanika razume rizike vezane za aktivno korišćenje društvenih mreža.
Istraživanje je pokazalo da je komunikacija putem društvenih mreža jedna od najpopularnijih aktivnosti na internetu, ali da, istovremeno, 78 odsto ispitanika ne smatra da su hakeri na bilo koji način zainteresovani za njih ili čak i ne razmišljaju o ovom problemu.
Svaki deseti korisnik deli privatne informacije sa nepoznatim ljudima, dok čak 15 odsto učesnika u istraživanju koristi društvene mreže za deljenje informacija koje nikada ne bi otkrili u stvarnom životu. Samo 18 odsto misli da otkriva više nego što bi trebalo na društvenim mrežama, a samo 7 odsto ispitanika navodi da su podaci za prijavljivanje na društvenu mrežu jedan od tri tipa informacija čijeg se gubitka najviše plaše, navodi se u saopštenju.
Sa druge strane, prema podacima Kaspersky Security Network, 40 odsto korisnika susrelo sa sumnjivim porukama koje ih upućuju na nepoznati link ili na preuzimanje potencijalno zloćudnog fajla, a 21 odsto korisnika primio je email koji je navodno poslat sa društvene mreže u nameri da se dobiju akreditivi tog korisnika za prijavljivanje na društvenu mrežu.