Kompjuterski program analizom razgovora prepoznaje osećanja
Naučnici s madridskog politehničkog univerziteta Facultad de Informática razvili su kompjuterski program koji automatskom analizom glasa prepoznaje osećanja. Aplikacija analizira razgovor, identifikuje osećanja i zaključuje da li je govornik srećan, tužan ili nervozan. Čak i kada je osećanje neodređeno, aplikacija može da utvrdi koliko je govornik procentualno blizu svake emocije.
Pomenutu aplikaciju podržava nova alatka nazvana RFuzzy, koja je implementirana u programski jezik Prolog, koji upravlja takozvanom nejasnom (fuzzy) logikom. Prolog se prvenstveno koristi u veštačkoj inteligenciji i stručnim sistemskim aplikacijama. RFuzzy predstavlja programsku podršku, koja se ističe po lakom rukovanju i tome što može da predstavlja i shvata subjektivne pojmove kao što su visoko, nisko, brzo, sporo i slično.
Pored toga što se koristi za otkrivanje osećanja na osnovu ljudskih razgovora, RFuzzy se primenjuje i za povećanje robotske inteligencije. Tom aplikacijom su programirani roboti koji su učestvovali na svetskom fudbalskom prvenstvu za robote (RoboCupSoccer), koje se održava od 1996. godine kako bi se razvijali roboti i veštačka inteligencija.
Oslanjajući se na nejasnu logiku, RFuzzy ima veliki značaj za analizu razgovora i za poboljšanje ponašanja robota na svetskom fudbalskom prvenstvu. Njegovi logički mehanizmi su prilagodljivi i ostavljaju prostora tumačenjima kompjutera. A onda kompjuter donosi zaključke na osnovu niza logičkih pravila s parametrima koji se mogu izmeriti (visina glasa, brzina govora, položaj, brzina kretanja i udaljenost robota od lopte i slično).
Izvor: Science Daily