Marks & Spencer sajber-bezbednosni incident
Maloprodajni gigant Marks & Spencer potvrdio je incident u vezi sa sajber-bezbednošću, pošto kupci izveštavaju o stalnim prekidima.

Prodavac sa britanskim sedištem u utorak je kupcima rekao u obaveštenju, koje je TechCrunch video, da je kompanija „upravljala sajber incidentom“ u poslednjih nekoliko dana. U obaveštenju, koje je potpisao izvršni direktor Stjuart Mečin, navodi se da je neophodno izvršiti operativne promene „da bi se zaštitili [kupci] i poslovanje“.
Kompanija je saopštila da njene prodavnice ostaju otvorene i da njena veb lokacija i aplikacija rade normalno.
U podnesku Londonskoj berzi, Marks & Spencer je rekao da je angažovao spoljne stručnjake za sajber bezbednost da istraže incident, a takođe je obavestio organe za zaštitu podataka.
Nije odmah jasno kakva je priroda sajber napada ili da li su podaci o klijentima pogođeni.
Jedan kupac je rekao za TechCrunch da terminali za platne kartice u prodavnici ne rade. Nekoliko drugih kupaca je na društvenim mrežama prijavilo slične prekide u različitim prodajnim mestima i prekide u naručivanju i preuzimanju.
Portparol Marks & Spencera Lusi Rejnolds rekla je da je kompanija počela da ograničava neke od svojih operacija u ponedeljak, uključujući klikove u prodavnici i naplatu preuzimanja i beskontaktna plaćanja. Beskontaktno plaćanje ponovo funkcioniše, dodao je portparol.
Portparol je odbio da odgovori na pitanja u vezi sa sajber napadom.
Kao odgovor jednom kupcu na X, Marks & Spencer je rekao da „naporno radi na rešavanju nekih tehničkih problema u našim prodavnicama“.
Marks & Spencer tvrdi da opslužuje 32 miliona kupaca svake godine, prema godišnjem izveštaju za 2024.
Izvor: techcrunch.com


