Mastercard: Jaka korisnička autentifikacija kao neprocenjiv saveznik pri kupovini na internetu
Digitalna plaćanja postaju sve zastupljenija, olakšavajući nam mnogobrojne svakodnevne aktivnosti. U uslovima sve užurbanijeg načina života, vreme predstavlja neprocenjiv resurs, a kupovina u pokretu, u bilo kom trenutku i sa bilo kog mesta, nam daje mogućnost da značajno uštedimo vreme i da sate koje bismo inače potrošili čekajući u redovima u banci, pošti, supermarketu ili tržnom centru preusmerimo na aktivnosti koje su nam zaista važne. Ipak, sigurnost plaćanja jeste, i uvek će biti, na prvom mestu!
Kompanija Mastercard je posvećena neprestanim unapređenjima u tehnologiji plaćanja, čineći onlajn plaćanja brzim i jednostavnim, ali pre svega sigurnim, baš kao što su to i plaćanja na POS terminalima.
Imajući gorenavedeno na umu, Mastercard dugi niz godina unapređuje svoju tehnologiju plaćanja – počevši od Mastercard SecureCode servisa, do današnje verzije ovog servisa – Mastercard IdentityCheck‑a.
Kada pričamo o digitalnim plaćanjima u Evropskoj uniji, ne možemo a da ne spomenemo PSD 2 direktivu koja je stupila na snagu 14. septembra 2019. godine – ova direktiva zahteva jaku korisničku autentifikaciju ili Strong Customer Authentication (SCA) za sva elektronska plaćanja. Cilj ove direktive je da zaštiti korisnike čineći obavezom za banke i netradicionalne finansijske institucije poput fintech kompanija da koriste bar dva od tri postojeća faktora za potvrdu plaćanja. Metode autentifikacije su bazirane ili na znanju, posedovanju ili na identitetu – tako da bi se potvrda plaćanja zasnivala ili na nečemu što znamo, posedujemo ili jesmo. Ovo suštinski znači da onlajn kupovina zahteva dvofaktorsku autentifikaciju kojom bi se potvrdila plaćanja – a na izdavaocima kartica ostaje da odluče koje će faktore koristiti. Klijenti se, recimo, mogu autentifikovati putem jednokratne lozinke koju su dobili ili putem push notifikacije iz aplikacije, ili putem SMS poruke – ili pak korišćenjem senzora za otisak prsta ili drugim biometrijskim funkcionalnostima modernih smart uređaja.
Veća sigurnost – veće poverenje
Ova regulativa se odnosi na sve izdavaoce kartica i trgovce koji posluju u regionu Evropske unije i smatra se da će ovaj korak pomoći da se poveća poverenje u elektronska plaćanja na nivou evropskog tržišta.
Verovatno se pitate kako se sve ovo odnosi na korisnike koji možda nemaju smart telefone, a imaju potrebu da kupuju na internetu – u ovom scenariju, koristiće se jednokratna lozinka putem SMS poruke za autentifikaciju identiteta – osiguravajući da niko ne ostane zapostavljen prelaskom na novu tehnologiju.
Ako govorimo o srpskom tržištu, iako Srbija još uvek nije deo Evropske unije, pa samim tim PSD 2 regulativa nije još uvek obavezna – to ne znači da finansijske institucije ne mogu već danas da počnu da primenjuju jaku korisničku autentifikaciju biometrijom. U budućnosti sa velikom verovatnoćom možemo očekivati napredne metode autentifikacije bez obzira što je metod potvrde putem lozinke koja se dobija SMS porukom trenutno najdominantniji metod autentifikacije na našem tržištu.
Korisna adresa: Kompanija Mastercard