Meta planira lansiranje AR naočara 2024. godine
Meta želi da svoju budućnost fokusira na proširenu stvarnost i metaverzum. Prema izveštajima sajta The Verge ceo akcenat kompanije sada je usmeren ka novim proizvodima.
Project Nazare
Prema anonimnim izvorima, kompanija ima za cilj da lansira svoje prve AR naočare, kao deo svog projekta pod nazivom Project Nazare, 2024.godine. Očekuje nas „lakši, napredniji“ model već 2026.godine i treća iteracija 2028.godine. Početni model biće nezavisan od telefona, ali svakako biće potreban „uređaj u obliku telefona“ kako bi koristili i CTRL-Labs električnu narukvicu.
Prvi model biće navodno zasnovan na Android-u i mogao bi da ponudi „potpuni“ AR sa 3D vizuelnim prikazima, praćenjem očiju, kamerom okrenutom ka spolja, stereo zvukom, relativno širokim vidnim poljem i „društveno prihvatljivim“ izgledom.
Glavna karakteristika bi bila komunikacija sa tuđim „hologramima“. Izvršni direktor Mark Zakerberg očigledno veruje da će AR naočare pružiti zanimljivije iskustvo od jednostavnog video poziva.
Takođe, kompanija radi na jeftinijoj verziji kodnog imena Hypernova, koja će se upariti sa pametnim telefonom. Par pametnih naočara uparenih sa telefonom, prikazivao bi obaveštenja preko malog ekrana. Lansiranje Hypernova-e predviđa se 2024.godine.
Očekivanja od prodaje su očigledno skromna za prve AR naočare. Meta bi mogla da prodaje naočare samo u „niskim desetinama hiljada“ za početak entuzijastima i programerima.
Očigledno, Zakerberg AR naočare, vidi kao ključne. Bivši zaposleni u kompaniji je rekao da Zakerberg želi da AR naočare predstavljaju „iPhone trenutak“ za Metu. To bi ustvari podrazumevalo lansiranje koje bi uzdrmalo celu industriju.
Kompanija se suočava sa brojnim preprekama, uključujući odbačene planove za prilagođeni OS, česte promene osoblja i raznim hardverskim problemima.
Zakerberg-ove prezentacije, kao što je igranje virtuelnog šaha na stvarnom stolu sa nečijim avatarom, nisu bile zasnovane na bilo kakvom funkcionalnom hardveru ili softveru. Kompanija još uvek nema radni, nosivi prototip svojih planiranih AR naočara.
Ipak, nije teško shvatiti zašto Zakerberg ulaže toliku energiju u AR naočare. Meta ima sve negativniju reputaciju zbog pitanja privatnosti, kontroverznog sadržaja i stalni regulatorni pritisak.
Takođe, kompanija se bori sa stalnim rastom broja korisnika. Aplikacije kao što je TikTok predstavljaju veliku konkurenciju kompaniji. AR Naočare teoretski će pomoći kompaniji da ostavi skandale iza sebe i povrati status inovatora koji je imala u ranijim godinama.
Izvor: Engadget