Microsoft kupio Bethesda da bi sprečio razvoj igara ekskluzivno za PlayStation
Prvi čovek za gaming u Microsoft-u, Phil Spencer, CEO Xbox Game Studios-a i osoba koja je na čelu Xbox brenda i zadužena za kreativne i inženjerske timove u gaming diviziji kompanije, objavio je šta je bio glavni razvoj za kupovinu kompanije ZeniMax.
Microsoft, spasilac gejmera?
Ova kompanija vlasnik je poznatog proizvođača igara – Bethesda, koja razvija igru Starfield. Do akvizicije je došlo nakon saznanja da će ova igra biti razvijana ekskluzivno za PlayStation platformu. Spenser je naveo da Sony ima praksu da plaća razvojnim studijima da „preskoče“ Xbox platformu i da je Microsoft morao da uradi nešto po tom pitanju.
Kada su kupili ZeniMax, već su imali informacije da je Sony napravio sličan dogovor za igre Deathloop i Ghostwire sa Bethesda-om. Nakon što su čuli da se sličan dogovor sprema i za Starfield, odlučili su da reaguju. Akvizicija ZeniMax-a koštala je Microsoft 7.5 milijardi dolara, a posao je okončan u martu ove godine. Po završetku tog procesa, Microsoft je obećao Xbox i PC ekskluzive. Od tada, već je objavljena igra RedFall, dok je Starfield najavljen za 6. septembar. Takođe, najavljeno je i da će Indiana Jones igra takođe biti objavljena ekskluzivno za Xbox i PC platforme.
Kupovinom Bethesda kompanije, i pokušajima akvizicije Activision Blizzard, Spenser je naglasio da Microsoft želi da poboljša svoje pozicije u „ratu konzola“. Jasno je da je kompanija spremna da za to izdvoji ogromnu količinu novca, jer vrednost dogovora sa Activission Blizzard-om iznosi 68.7 milijardi dolara.
Izvor: The Verge