Najava opšteg e-commerce pada?
Prema novom istraživanju tržišta, nakon naglog skoka online prodaje (usled Covid pandemiije), ukupna trgovina vraća se u prodavnice. Iako je istraživanje kao uzorak koristilo tržište SAD-a, rezultati mogu biti dobar pokazatelj skorašnjih trendova i kod nas.
Šta kažu brojke?
Rezultati istraživanja NPD Grupe, pokazali su da je kupovina u radnjama u SAD dostigla 64% ukupne septembarske prodaje. Ovaj rezultat veoma je sličan onom koji je zabeležen u mesecima pre pandemije. Dakle, e-commerce prodaja u septembru 2021. godine dosegla je 36%. Procenti ukazuju na značajan porast trgovine u radnjama u odnosu na 2020. godinu, kada je polovina ukupne prodaje ostvarena online.
Procenjuje se da je jedan od faktora ponovnog porasta kupovine u radnjama, pojava vakcina. Rast e- trgovine, između aprila 2020. godine i marta 2021. iznosio je 40% mesečno, nakon čega je padao na manje od 10%, svakog narednog meseca.
Iako procenat trgovine u radnjama nije još uvek na predpandemijskom nivou, brojke za vreme Crnog petka pokazale su porast u odnosu na isti period prošle godine.
Izvor: PCMag