Novinske organizacije koristiće digitalne žigove na sadržaju u borbi protiv lažnih vesti
Uoči izbora u SAD 2020. godine, grupa velikih medijskih organizacija ponovo će raditi zajedno kako bi pokušala da stane na put lažnim vestima. Trusted News Initiative (TNI) je koalicija vodećih izdavača i Microsoft-a koji su se obavezali da će zajedno raditi na suzbijanju dezinformacija.
Nova tehnologija verifikacije sadržaja
Ove godine, tim će pokušati da koristi novu tehnologiju verifikacije, koja je nazvana Project Origin, kako bi isprobali i označili legitiman sadržaj. Na taj način, nadaju se, prevaranti ne mogu da lažiraju naslove i prenesu ih kao prave vesti tako lako kao nekad.
„Oznake brenda, stilovi i drugi tradicionalni pokazatelji poverenja,“ kaže BBC u izjavi, „više nisu dovoljni da osiguraju legitimitet sadržaja.“ Zbog toga će Project Origin priložiti „digitalni žig“ tekstovima TNI partnera koji pokazuje da su vesti proizašle iz zvaničnog izvora. Ideja je i da se pomogne ljudima da pronađu vesti od poverenja, ali i da filtriraju lažni sadržaj. Nažalost, još uvek nema reči o tome kako će to raditi – standardi za Project Origin tek treba da budu objavljeni.
Članovi TNI-a uključuju BBC, NYT, CBC i WSJ, kao i Google, Facebook i Microsoft, a AP i Washington Post se pridružuju ove godine. Verovatno će Google i Facebook morati da snose najveći deo odgovornosti nakon što su toliko dugo bili inkubatori lažnih vesti. Nažalost, Project Origin od sada neće biti standard, već će se važiti u mesecu neposredno pred izbore 2020. godine.
Izvor: Engadget