Obrazovanje: Srpski projekat među najboljima
Projekat Escape Room, koji je zajedno sa učenicima Prve kragujevačke gimnazije kreirala profesorka Katarina Veljković, našao se među deset finalista za najbolje inovativno rešenje u oblasti nastave i učenja na svetskom takmičenju koje organizuje Evropska fondacija za obuku.
U pitanju je transformisanje nastavnog sadržaja za predmet Informatika i računarstvo za osnovnu školu. Obične lekcije su pretvorene u digitalni sadržaj, a kako bi se unapredila digitalna pismenost preko rešavanja različitih zadataka i zagonetki.
Escape room se kreira u okviru igre Minecraft, a cilj je da se unapredi svest o važnosti bezbednog i odgovornog korišćenja interneta. Time se stepen digitalne pismenosti podiže na viši nivo, a profesorka Veljković kaže da metodika koja je korišćena u izradi ove escape sobe može da se primeni na sve nastavne predmete.
Ova inovativna ideja, koju su učesnici pretočili u sjajan projekat, omogućava učenje informatike kroz edukativne igre na platformi Minecraft, a prošle godine je dobila podršku u okviru konkursa Digitalna ekspedicija Izazov koji organizuju Zavod za unapređenje obrazovanja i vaspitanja (ZUOV), Zavod za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja (ZVKOV) i Inicijativa “Digitalna Srbija” u okviru programa “Nova pismenost” koji zajednički sprovode Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID) i “Propulsion”.
Program Nova pismenost radi s građanima, medijima, kompanijama, obrazovnim sistemom, influenserima i državnom upravom kako bi se najbolje prakse medijske, informacione i digitalne pismenosti našle među temeljima savremenog srpskog društva, a projekat Escape Room je odličan primer kako to funkcioniše. Svoje mesto u finalu izborio je u konkurenciji 800 pristiglih prijava iz više od 50 zemalja sveta, a glasanje na sajtu etf.europa.eu otvoreno je do 21. novembra.