Oči u oči: Kako AI vraća u modu direktnu prodaju
Uspon veštačke inteligencije menja svet pred našim očima, a zanimljivo je da se dešavaju i neke potpuno neočekivane stvari.

AI napredak je promenio svašta, a posebno način na koji se vrši prodaja. Ali ne onako kao svi očekuju – AI ne preuzima ljudske uloge, naprotiv: vraća potrebu za ljudskim prodavcima. Razlog je jednostavan – sve manje građana veruje stvarima na internetu, čak i kada su u pitanju mejlovi. Niko poruke više i ne otvara, pa svi traže ljudske prodavce koje mogu da pogledaju u oči pre nego što sklope ugovor.
Eksperti tvrde da AI neće zameniti prodavce, već će mnoge prisiliti da potraže kontakte s ljudskim agentima prodaje. Mnogi i dalje ne veruju u ovo, a tako će ostati sve dok se poverenje u stvari koje rade botovi potpuno ne izgubi. Nisu ni svi ljudi savršeni, ali većina ume da proceni da li nekome može da se veruje ili ne. Uslov je da se osoba koju procenjuju nalazi ispred njih, i da bude osoba.
Kao dokaz koji ide u prilog ovome se navodi i to što kupci najviše žude za ljudskim kontaktom. Nije im na prvom mestu roba koju bi da kupe, već to da ih neko vidi, čuje i razume. Nijedan algoritam (bar za sada) ne može da zameni dubinu obične ljudske interakcije. Zbog toga se tvrdi da direktna prodaja neće samo preživeti u eri AI alata, već i procvetati.

Nikome se ne dopada kad ne može da proceni da li je neki mejl stigao od čoveka ili od AI bota, a to posebno važi kada su u pitanju osetljive teme kao što je ulaganje novca. Mada i sve ostalo – ljudi ne mogu bez ljudskog iskustva, ali ne bez autentičnosti i drugih stvari koje samo ljudi mogu da pruže.