Održan IBM Forum 2009
Juče je u hotel Hyatt Regency kompanija IBM pod sloganom “Izgradimo pametniju planetu” održala drugi IBM Forum. Konferenciju je otvorio Miloš Đurković, direktor IBM-a za Srbiju, Crnu goru, Makedoniju i Albaniju.
U uvodnom izlaganju, Miloš Đurković je pojasnio šta se “krije” iza slogana IBM Foruma. Stvaranje pametnije planete je IBM-ovo gledište kako međusobno spojene tehnologije menjaju način na koji svet funkcioniše. Suština je u tome koliko je svet koji nam sada “maše” svet nepreglednih promena i obećanja. IBM-ova vizija je da donese novi nivo inteligencije načinu na koji svet funkcioniše – međusobnoj interakciji svakog čoveka, firme, organizacije, vlade, biosistema i sistema napravljenih od strane čoveka. Svaka interakcija predstavlja šansu da se nešto uradi bolje, efikasnije, produktivnije. I više od toga, kako sistemi na planeti postaju pametniji, stvara se šansa da se otvore značajne nove mogućnosti za napredak.
Tu filozofiju odlično ilustruje to da u jednoj manjoj poslovnoj četvrti Los Anđelesa automobili potroše čak 178.000 litara goriva dok traženja mesta za parkiranje. Ili to da maloprodajne firme zbog neefikasnih lanaca distribucije izgube čak 40 milijardi dolara godišnje, odnosno 3,5% od ukupnog prometa poslovanja. Još drastičniji je podatak da u svetu ima 820 miliona neuhranjenih ljudi, a da se u SAD-u svake godine baci hrana u vrednosti od 48 milijardi dolara.
Pored toga što se Srbija u IBM-ovu viziju uključuje akademskim programima kroz koje studenti dobijaju pristup IBM-ovom hardveru, softveru i tehnologijama, mora se raditi i na sistemskom nivou. Zato je glavno predavanja na Forumu održao Božidar Đelić, ministar za nauku i tehnološki razvoj u Vladi Srbije. On je predstavio strategiju za naučno-tehnološki razvoj Srbije, čija bi primena trebalo da obezbedi dugoročni razvoj zemlje.
Preostali program IBM Foruma 2009 bio je popunjem prezentacijama najnovijih IBM-ovih rešenja za različite aspekte rada i poslovanja, a niz partnera ove kompanije predstavilo je i sopstvena dostignuća i ponudu.