Ovo je idealan trenutak da iskoristite potencijal internet prodaje
Godina je 2017. i o IT revoluciji se sve češće govori u prošlom vremenu. Kako onda protumačiti informaciju koju daju istraživanja da svega 12% domaćih kompanija koristi internet za generisanje značajnog prihoda?
Ova vest, koja zaista zvuči kao da dolazi s kraja devedesetih, zapravo je sasvim sveža. Štaviše, reč je o vesti iz iste godine u kojoj je kompanija koja je zabeležila najveći rast upravo Amazon, čije se poslovanje u potpunosti zasniva na internet prodaji.
Godine 1995. kompanija Amazon je počela sa radom prodajući knjige putem interneta. Danas je to kompaniju koja beleži najveći rast, ima tržištnu vrednost od skoro 500 milijardi dolara i bavi se samo time – internet prodajom. Nema proizvoda koji danas ne možete kupiti na Amazon-u. Dakle, bez ijednog prodajnog objekta, bez ijedne kase, bez ijednog izloga Amazon prednjači kao najvredniji prodajni lanac.
U tom rastu vrednosti kompanije prate ga Facebook i Google, koji najznačajnije prihode imaju od prodaje online oglasnog prostora. Generalno, pogledajte promene koje se dešavaju na listama najvrednijih kompanija u poslednjoj deceniji i shvatićete da je sve više kompanija koje u potpunosti posluju online, bilo da se radi o prodaji, oglašavanju ili posredovanju u ponudi usluga.
Krajnje je vreme za prilagođavanje digitalnom dobu
Iako svi privatno uživaju u benefitima interneta, tek svaki osmi vlasnik kompanije uspešno koristi internet u poslovanju, u smislu da ostvaruje značajan deo profita (preko 25%) zahvaljujući internet prodaji i promociji.
Jedan od problema jeste i zabluda o internet i tradicionalnim biznis modelima, iako je ova podela davno prevaziđena. Mnoge kompanije koje su svoje poslovanje započele pre ulaska interneta u naše živote doživljavaju prilagođavanje novom stanju na tržištu i novim navikama potrošača kao trošak, a ne kao investiciju. U ovome se krije i glavni razlog toga zašto gube bitku sa novim poslovnim modelima koji su mnogo prilagođeniji savremenom dobu.
Prvi korak ka rešenju je prihvatanje novih trendova: internet prodaja nije zamena za tradicionalne kanale prodaje, nego nezaobilazna perspektiva, najbolja prilika da se poslovanje podigne na novi nivo…
Očigledne benefite elektronskog poslovanja treba iskoristiti što pre, a oni su već postali i te kako očigledni. Za početak, moguće je dopreti do mnogo većeg broja mušterija. Fizička ograničenja ne postoje, pa tako možete vrlo lako, iz bilo kog mesta na svetu, da izgradite uspešan model globalne prodaje i distribucije svog proizvoda.
Direktna posledica većeg broja kupaca je i veća zarada, ali to nije jedini uzrok povećanja profita. Profit dolazi i kao posledica manjih troškova poslovanja. Održavanje najnaprednijeg sajta jeftinije je od održavanja prosečnog prodajnog objekta, pa je direktna prednost online prodaje smanjenje nepotrebnih troškova. Na kraju ostaje znatno veći profit po klijentu, što je i glavni cilj svake optimizacije poslovnih strategija.
Ne treba zaboraviti ni marketinške prednosti. Mogućnosti promocije su daleko veće i marketinška ulaganja su efektnija. Jednostavnije se prate rezultati, povrat uloženog, konkretni činioci koji dovode do kupovine, a samim tim i stvaraju uslovi za optimizaciju poslovanja.
Istovremeno, od postojećih klijenata i kupaca kreira se baza kontakata za sve buduće kampanje, a zahvaljujući prikupljenim podacima može se uspostaviti mnogo personalizovanija i efikasnija marketing strategija. Uskoro će svima postati jasno da biznisi koji ne prebacuju deo svoje prodaje na internet imaju sve manje šanse za opstanak.
Ipak, kada je reč o ulaganju u internet prodaju, kompanije kao glavni problem navode ukorenjene navike kupaca iz Srbije, koji još uvek zaziru od online kupovine, tj. kupovine preko kartica. Tačnije, tek nešto više od jedne trećine redovno obavlja ovaj tip kupovine.
Sa druge strane, baš ovakva situacija ostavlja veliki neiskorišćen prostor, jer se broj građana koji se upuštaju u online kupovinu povećava iz dana u dan. Ogroman potencijal nalazi se pred e‑commerce projektima.
E‑business je budućnost poslovanja i vi to možete da iskoristite?
Šta je ono što će biti neophodno kompanijama u trenutku kada shvate neophodnost prebacivanja velikog dela svoje prodaje na internet? Stručnjaci, naravno.
Program IT Business odseka na ITAcademy baziran je na sticanju znanja iz oblasti elektronskog poslovanja, online marketinga, biznisa i menadžmenta. Devet različitih smerova u vezi sa oblastima online poslovanja pokrenuto je na ITAcademy sa ciljem da se na vreme počne sa školovanjem kadra koji je iz dana u dan sve traženiji.
Ovladajte veštinama koje će vam omogućiti da se bavite internet marketingom i online PR‑om, upoznajte se sa aktuelnim pitanjima i problemima poslovnog okruženja, kao i sa ulogom informacionih tehnologija i elektronskog poslovanja u njemu.
Po završetku jednogodišnjeg školovanja bićete potpuno spremni da pokrenete online trgovinu i uspešno je vodite, kao i da se bavite digitalnim advertajzingom. Pred vama će biti izbor: pokrenuti svoje projekte ili se starati o razvoju internet poslovanja već uspešnih kompanija kojima će stručnjaci poput vas biti neophodni.
Ukoliko vam je cilj uzbudljiva i uspešna karijera na odlično plaćenoj poziciji i uz mnogo prostora za napredovanje, školovanje na IT Business odseku na ITAcademy vaš je savršen izbor.