Pametna odeća koja nagrađuje za nošenje
Poznati modni brend, Tommy Hilfiger predstavio je novu liniju muške i ženske odeće, Tommy Jeans Xplore, koja u sebi ima ugrađen čip. Za razliku od, recimo, Google-ovog partnerstva sa Levis-om na projektu Jacquard jakne, cilj nije da se ponudi pristup pozivima, porukama, mapama i muzičkim kontrolama kada ne možete da dođete do svog telefona – kao na primer kada vozite svoj bicikl. Umesto toga, Hilfiger-ova pametna odeća ima za cilj da vas nagradi sa bodovima svaki put kada je nosite.
Ideja koja stoji iza ovoga je stvaranje brend awareness-a kroz gejmifikaciju. Naime, odeća, odnosno čipovi koji se nalaze na njoj, mogu da se povežu bluetooth putem sa iOS aplikacijom. Kada su upareni, aplikacija će korisnicima postavljati zadatke, nakon čijih uspešnih završetaka će biti nagrađeni poenima. Poenta zadataka je da se ova odeća nosi što češće u određenom vremenskom periodu za šta se dobijaju poeni, koji se dobijaju i za pronalaženje Tommy ikonica na mapi aplikacije koje su u obliku srca.
Prikupljeni poeni kasnije mogu da se pretoče u nagrade, kao što su poklon kartice, odeća iz neke limitirane linije proizvoda… Iako ovo deluje kao nešto što je potpuno nepotrebno i „osuđeno na propast“, istraživanja pokazuju drugačije. Gejmifikacija je jedan od najvažnijih faktora privlačenja i angažovanja klijenata, jer kada aktivno učestvuju u nečemu, nemaju utisak da im se serviraju reklamni sadržaji i na njih ne reaguju odbojno, već ih prihvataju sa zadovoljstvom.
Inače, u okviru Tommy Jeans Xplore brenda nalaze se majice, dukserice, teksas jakne i pantalone, kape i torbe, a cene za pojedinačni komad odeće se kreću od 90 dolara.
Izvor: TechCrunch