Praktične veštine i priznati sertifikati
ITAcademy i BusinessAcademy pružaju priliku za brzo sticanje praktičnih znanja i veština koje su neophodne za pronalaženje dobro plaćenih poslova. Prenosimo vam iskustva nekih od polaznika ovih obrazovnih ustanova.
Ponekad nam se čini da je danas svaka druga reč u dnevnim novinama „kriza“ ili „nezaposlenost“, pa ne čudi da je defetizam počeo da uzima maha kada je reč o poslu i karijeri. Možda i vi mislite da je tržište rada prezasićeno a konkurencija prevelika, te da je stoga postalo jako teško pronaći bilo kakav posao, dok su velika plata i visoka pozicija postali nemoguća misija? Niste u pravu: uprkos objektivnim ekonomskim problemima, na tržištu rada danas postoji niz visoko plaćenih poslova. Ubedljivo najveći broj primamljivih otvorenih pozicija namenjeno je IT stručnjacima: programerima, administratorima veb dizajnerima. Mnoge kompanije traže marketing menadžere, PR menadžere, HR menadžere. Ali kako se izdvojiti i dobiti posao u velikim i uspešnim kompanijama?
Tržištu rada nedostaju stručnjaci sa odgovarajućim veštinama i kvalifikacijama. Mišljenje poslodavaca je da je jedna od najbitnijih osobina zaposlenih da prate trendove i potvrđuju ih odgovarajućim sertifikatima, kao i da pokazuju želju za stalnim usavršavanjem i novim znanjima. Bilo da je reč o IT stručnjacima, menadžerima ili preduzetnicima, svi oni moraju neprestano da ovladavaju novim veštinama, a sertifikati su tu da potvrde njihova stručna znanja. Ključ je, dakle, u dobrom obrazovanju, ali kako otkloniti problem između onoga što nudi klasično obrazovanje i onoga što su stvarne potrebe današnjeg tržišta?
Obrazovne ustanove koje posluju u okviru kompanije Link group, ITAcademy i BusinessAcademy, karakteriše pragmatičan pristup ovom problemu – težnja da se polaznicima za što kraće vreme, kroz što više praktične nastave i što manje teorije, prenese konkretno znanje iz relevantnih oblasti. Polaznici ovih škola se još tokom nastave uključuju u konkretne projekte učeći da rešavaju probleme sa kojima će se susretati u praksi, pa sa tačke gledišta potencijalnog poslodavca po završetku formalnog obrazovanja već predstavljaju gotov proizvod ‑stručnjake spremne da se uključe u posao. O ovome svedoče i iskustva brojnih polaznika koji su upravo zahvaljujući ovakvom pristupu nastavi ubrzo po okončanju školovanja dobili dobar i dobro plaćen posao.
Ognjen Radović iz Beograda o svom iskustvu posle školovanja na ITAcademy kaže: „Nakon obuke počeo sam da honorarno radim na razvoju softverskih komponenti za informacioni sistem kompanije Link group. Moj posao se sastojao u pravljenju kontrola u .NET za komunikaciju sa bazom podataka kao i kontrola na zahtev marketing službe. Najveća prednost mog angažovanja na ovom projektu je sticanje praktičnih znanja i referenci potrebnih za napredovanje u karijeri. Danas sam zaposlen u firmi Merit Solutions iz čikaga koja se bavi razvojem novih modula za potrebe Microsoft Business Solutions Great Plains.“
Da praktična znanja i veštine nisu od značaja samo za uspešnu karijeru u IT oblasti, svedoči slučaj Ivana Đorđevića koji je u kompaniji Nelt na poziciji PSR Helper‑a zadužen za unapređenje saradnje s klijentima kroz merchandising aktivnosti, adekvatno predstavljanje kompanije, edukaciju potrošača i promociju brendova: „Zaposlio sam se preko otvorenog konkursa, a od velike pomoći bila mi je radionica Centra za razvoj karijere u okviru BusinessAcademy ‘Postanite idealan kandidat za posao’ na kojoj sam dosta naučio – od toga kakav stajling treba imati do toga kako odgovarati na takozvana trik pitanja.
Vreme u kojem je bilo dovoljno završiti fakultet kako bi nas sačekao spreman posao je definitivno iza nas, a većina onih koji prođu kroz klasičan sistem obrazovanja doživljavaju neprijatno iznenađenje kada potraže posao: svaki oglas pred kandidate postavlja podužu listu zahteva na koje oni uglavnom ne mogu da odgovore, pa iako oglas odgovara upravo njihovom obrazovnom profilu, od kandidata se zahteva da poznaju mnogo toga sa čime se nikada nisu susreli u školi. Kandidati se suočavaju sa svojevrsnim paradoksom: za posao je potrebno radno iskustvo, a da bi se steklo to iskustvo, potreban je posao. Problem je u neadekvatnom sistemu obrazovanja koje posvećuje premalo pažnje konkretnim znanjima i veštinama koje su upotrebljive u praksi. Po završetku školovanja, Miloš Savatijević je otkrio da zapravo zna jako malo o umrežavanju računara i konfigurisanju servera, iako mu je to bila jedna od oblasti izučavanja na visokoj školi koju je pohađao, pa je rešenje našao na ITAcademy: “Veliki broj praktičnih vežbi i zadataka, uz vrlo malo teorije i uz dosta strpljenja profesora, koji su nam na najjednostavniji i najbrži način prenosili znanje, pomogli su mi da za kratko vreme ovladam željenim veštinama, što mi nije pošlo za rukom tokom tri godine studiranja. Nakon završenog školovanja na ITAcademy, dobio sam i mogućnost da testiram naučeno u realnom poslovnom okruženju kroz višemesečnu praksu, što mi je mnogo pomoglo u profesionalnom usavršavanju i sticanju samopouzdanja.“
Slično iskustvo je imala i Marta Tot koja je nakon četiri godine fakulteta htela da usavrši svoje znanje iz savremenog poslovanja, pa se odlučila da iskoristi prednosti učenja na daljinu: „Smatram da se na klasičnim fakultetima dobija teorijsko znanje koje nije primenljivo u praksi i da su programi preobimni. Učenjem na daljinu dobije se višestruka korist, prvenstveno u organizovanju vremena, profesori su odlični, gradivo je koncizno i jasno objašnjeno, a za sva pitanja i nedoumice posebno mi je značila podrška konsultanata koji su bili vrlo ljubazni.“
Platforma za učenje na daljinu koju ove obrazovne ustanove poseduju omogućuje polaznicima da željene kurseve završe od kuće ili učeći sa posla, u ono vreme koje im odgovara. Brojni polaznici iz zemlje i regiona odlučuju se na upravo ovaj vid učenja, a nisu retki ni slučajevi da se na daljinu uči i iz dalekih zemalja. Boro Lučić je uspešno ovladao željenim veštinama učeći iz Australije, dok se Nebojša Savić za učenje na daljinu odlučio iz ekonomskih razloga: „Živim u Danskoj gde je školovanje skuplje nego u Srbiji. Zahvaljujći e‑Learning‑u uštedeo sam novac i dobio još kvalitetnije znanje.“
Ove obrazovne ustanove svoje školovanje zasnivaju na traženim veštinama, a potvrđuju međunarodno priznatim sertifikatima. Neki od najtraženijih sertifikata na tržištu danas su Cambridge, HRCI, IQN koji se mogu osvojiti nakon školovanja na BusinessAcademy. Svako od stručnih zvanja koje se dobija na ITAcademy priznato je u Srbiji, ali i na svetskom nivou. To je zato što obuku i polaganje finalnih ispita organizuje ITAcademy, a sertifikati se direktno šalju sa adresa odeljenja za međunarodne ispite univerziteta Cambridge, kompanija Microsoft, Adobe, Zenda i CompTIA, iz Engleske, Holandije i Sjedinjenih Američkih Država. Zvanja koja se dobijaju imaju istu težinu kao da su stečena u jakim IT centrima u Evropi ili Americi, o čemu najbolje svedoči iskustvo Marka Beresovca, koji je otkrio da su sertifikati sa ITAcademy priznati i u Velikoj Britaniji: „Konkurisao sam za poziciju IT administratora u jednom lancu hotela i restorana iz Velike Britanije. Već nakon par dana su mi uzvratili sa konkretnom ponudom za posao i to za mesto IT menadžera. Naime, oni su proverili ITAcademy, odnosno samu školu, i ustanovili da se sertifikat ITAcademy priznaje i kod njih. ITAcademy bih preporučio svima koji žele da se obrazuju ili usavršavaju u oblasti IT‑ja.“
Predavači su fenomenalni
Za manje od godinu dana učestvovala sam u izradi novih grafičkih identiteta nekoliko velikih brendova u Srbiji i stekla iskustvo koje sam odmah mogla da iskoristim na projektima vam Akademije. Učestvovala sam na online konkursima i dobijala poslove koji su mi se nudili kao dizajneru, i tako brzo počela da zarađujem. Nakon uspešnog završetka ITAkademije stekla sam znanje i sigurnost i tako su mi se otvorila mnoga vrata za posao.
Sada sam zaposlena u firmi LINK group, dizajner sam u jednom od najelitnijih restorana u Beogradu, učestvujem na online konkursima, i zadovoljni klijenti me konstantno preporučuju ostalima.
Bojan Milosavljević
(Objavljeno u časopisu PC#210)