Prva AI “učionica bez učitelja” u Velikoj Britaniji uskoro počinje u Londonu
Prva “učionica bez učitelja” za GCSE u Velikoj Britaniji, koja koristi veštačku inteligenciju umesto ljudskih učitelja, uskoro će početi sa radom.
Veštačka inteligencija se već koristi u učionicama širom zemlje
David Game College, privatna škola u Londonu, otvara novi kurs bez učitelja za 20 GCSE učenika u septembru. Učenici će učiti koristeći kombinaciju platformi veštačke inteligencije na svojim računarima i virtuelnih realnosti. Te platforme uče šta učenik dobro radi i gde mu je potrebna dodatna pomoć, a zatim prilagođavaju planove lekcija za taj period. Snažne oblasti se prebacuju na kraj semestra kako bi se mogle ponoviti, dok će se slabije oblasti obrađivati odmah, a plan lekcija za svakog učenika je prilagođen njemu.
“Postoji mnogo izvrsnih učitelja, ali svi grešimo,” rekao je John Dalton, pomoćnik direktora škole.
“Mislim da je veoma teško postići nivo preciznosti i tačnosti veštačke inteligencije, kao i kontinuiranu evaluaciju. Na kraju, ako zaista želite da znate zašto dete ne uči, mislim da AI sistemi mogu to preciznije odrediti.”
20 učenika će plaćati oko 27.000 funti godišnje.
“Nastavnik stvarno ne zna vaše slabosti jer ima mnogo učenika,” rekao je Joseph, učenik GCSE u David Game College koji testira sistem. “Stoga ne zna vaše slabosti, dok će ih AI otkriti i pomoći vam da se poboljšate.”
Učenici nisu prepušteni sami sebi u učionici; biće prisutna tri “trenera za učenje” koji će nadgledati ponašanje i pružati podršku. Takođe će predavati predmete u kojima AI trenutno ima poteškoća, kao što su umetnost i seksualno obrazovanje.
Alexander Vansittart, bivši učitelj latinskog jezika koji je predavao učenicima sa posebnim potrebama, pridružio se školi kao trener za učenje. “Bio sam zaista uzbuđen zbog toga što bi ovo moglo učiniti za mlade ljude, kako bi im moglo pomoći da promene svoje živote. Zato sam se prijavio za posao; jer verujem da će ovo promeniti živote,” rekao je.
Međutim, ideja o prebacivanju obrazovanja dece na veštačku inteligenciju je kontroverzna.
Chris McGovern je penzionisani direktor i bivši savetnik za politiku na 10 Downing Street. Sada vodi Kampanju za stvarno obrazovanje i kaže da iako AI ima ulogu u učionici, ovo ide predaleko.
“Razumem zašto [škole] mogu gurati AI. S jedne strane, jeftinije je,” rekao je, iako David Game College negira da je ovo jeftiniji pristup od tradicionalnog podučavanja, rekavši da je zapravo angažovao više osoblja za vođenje kursa. “Problem sa AI i računarom je što je to mašina i ona je inertna, tako da odmah dehumanizujete proces učenja, oduzimajući te međuljudske veštine i interakciju između učenika i učitelja,” dodao je. “To je bezdušna, sumorna budućnost ako će biti samo putem AI.”
Veštačka inteligencija se već koristi u učionicama širom zemlje, pomažući da oživi predmete, kao što je pomoć u planiranju lekcija. U stvari, 28. avgusta je vlada najavila novi projekat koji će pomoći učiteljima da koriste AI preciznije. Banka anonimnih planova lekcija i kurikuluma će se sada koristiti za obuku različitih obrazovnih AI modela koji će pomoći učiteljima da ocenjuju domaće zadatke i planiraju svoje časove.
“Veštačka inteligencija, kada je sigurna i pouzdana, predstavlja uzbudljivu priliku da pružimo rukovodiocima škola i učiteljima pomoć u životu u učionici,” rekao je Stephen Morgan, ministar za ranu edukaciju.
Ali u ovoj školi, AI ne samo da pruža pomoć, već preuzima kontrolu.
Izvor: Thisisthecoast