Savremeni digitalni ekosistemi i platforme kao podrška u procesu regrutovanja
Da bi se prilagodile „novoj normalnosti”, kompanije moraju da budu otvorene i usvoje nove stavove i procese, podržane tehnologijom. SAP – nudeći najveće rešenje na svetu za HR u oblaku, SAP SuccessFactors, koje koristi 160 miliona korisnika širom planete – primetio je da je COVID kriza započela „prinudnu” digitalizaciju unutar oblasti ljudskih resursa.
Za mnoge kompanije, važan procenat eksternog regrutovanja prebačen je na interno, jer su morale da identifikuju potencijalne interne kandidate zbog zaustavljenog zapošljavanja. Prema istraživanju koje je sproveo Fortune ispitujući izvršne direktore, 59 odsto kompanija je zamrzlo novo zapošljavanje kao odgovor na krizu, 29 odsto je zaposlene poslalo na odsustvo, dok je 25 odsto otpuštalo zaposlene.
Od regrutovanja, preko gejmifikacije ili specijalizovanih programa preporuka, kompanije postaju sve zainteresovanije za usvajanje novih tehnologija, a automatizacija zamenjuje ručne procese. Automatizovani sistemi koji podržavaju proces regrutacije od početka do kraja pomažu osobama zaduženim za regrutaciju da steknu bolji uvid u status svih kandidata ili da budu u stanju da naprave objektivna i tačna poređenja između mnogih potencijalnih kvalifikovanih kandidata.
Novi zahtevi tržišta
Ekonomija je trenutno u neviđenim promenama i traži inovativan pristup regrutovanju. Kompanije u sektorima poput zdravstvene zaštite i maloprodaje hrane zapošljavaju nove ljude i uvode ih u posao brže nego ikad, zbog istorijskih skokova potražnje. Ponuda talenata u nekim sektorima iznenada je veća nego što je bila decenijama, što opterećuje organizacije koje moraju da provere više kandidata kako bi našle pravu osobu.
Stoga je od ključne važnosti kreiranje strategije regrutovanja koja funkcioniše u najrazličitijim situacijama. Jedna od najvećih promena, koja pogađa mnoge različite vrste organizacija, jeste ta što se veći deo posla preselio online. Pružanje pozitivnog virtuelnog iskustva kandidatima za posao može biti izazov i zahteva od kompanija da imaju sistem koji omogućava ne samo razgovore na daljinu već i virtuelno potpisivanje dokumenata koji je i prikladan i usklađen. Bez ovih mogućnosti, svaki pristup virtuelnog regrutovanja verovatno će isključiti kandidate – po cenu dovoljnog broja, veština ili raznolikosti radne snage.
Digitalno regrutovanje nudi jedinstvene prednosti kompanijama u procesu regrutacije
Prema studiji Fortune Business Insights-a, prelazak na oblak i mobilne aplikacije glavni je pokretač ulaganja u akviziciju talenata u narednih 12-18 meseci.
Digitalna regrutacija pruža veće šanse za uspeh u zapošljavanju pravih ljudi za određenu ulogu. Prednosti takvog rešenja uključuju mogućnost ciljanja veće publike, kao i upravljanje većim brojem kandidata. Istovremeno, kompanije mogu da postignu mnogo brže rezultate – na primer, kandidat koji se prijavi ujutru može da se intervjuiše do kraja dana.
Takođe je važno da je brend kompanije kao poslodavca u direktnoj vezi s tehnologijom regrutovanja koju kompanija koristi. Brend poslodavca je sačinjen od svih dodirnih tačaka koje kompanija ima s kandidatima i zaposlenima, od prvih poruka koje se šalju kandidatima. Nasuprot tome, regrutovanje na mreži nije relevantno ako nijedan član tima nije prisutan na profesionalnim društvenim mrežama, ako kompanija nema vidljivost u Internet prostoru.
Irina Tache, izvršna direktorka prodaje SAP Success Factors za SAP Rumunija, Bugarska i Zapadni Balkan, ističe da SAP SuccessFactors Recruiting na jedinstven način kombinuje sistem praćenja kandidata (ATS), raspodelu posla i mogućnosti upravljanja odnosima s klijentima (CRM), sa inteligentnim tehnologijama kako bi pružio smislena iskustva kandidatima, osobama zaduženim za regrutaciju, kao i menadžerima za zapošljavanje. SAP-ovo rešenje može povećati efikasnost osoba zaduženih za regrutaciju kako bi dobili dodatno vreme za druge relevantne stvari, poput razumevanja, zapošljavanje i ispitivanja kandidata.
Prelaskom na jedno rešenje, zasnovano na oblaku, kompanije mogu zameniti primenu, održavanje, usvajanje i troškove nekoliko offline sistema. Procesi regrutacije mogu se automatizovati uz pomoć pravila i rešenja za mašinsko učenje, koji pojednostavljuju prijave, upravljanje kandidatima i ponudama, što je neophodno, kako u slučaju brojnih poslova, tako i za složene organizacione strukture. Kompanije mogu eliminisati složenost intervjua i ponuda, zahvaljujući upravljanju celokupnim procesom, od planiranja do povratnih informacija, rangiranjem kandidata u bazi podataka, generisanjem tenderskih pisama do prihvatanja ponuda – brže nego ikad.
„Tipičan problem s kojim se susrećemo je nesklonost ka usvajanju tehnologije pre pravilnog kreiranja procesa koji bi trebalo da bude integrisan i digitalizovan. Za ove scenarije pružamo mogućnost razgovora s našim savetnicima za HXM rešenja i vrlo često postavljamo najbolja rešenja ugrađena u sistem”, podvlači Irina Tache, napominjući da se sa SAP Success Factors kompanije mogu pridružiti zajednici od preko 3.300 globalnih klijenata za regrutovanje, gde mogu pronaći najbolje reference za usvajanje, strategiju proizvoda i kontinuirane inovacije.
Šta kompanije dobijaju radeći sa digitalnim HR procesima?
Automatizovani tokovi rada, preporuke i dodatne informacije pomažu osobama zaduženim za regrutovanje da ubrzaju složene procese, eliminišu nesvesnu pristrasnost i neprekidno poboljšavaju performanse tokom čitavog procesa regrutovanja. Korisnici prepoznaju prednosti tehnologije u oblaku, eliminisanje „teških” primena i procesa, smanjenje zavisnosti od IT-ja, pristup najboljim primerima i mogućnostima.
Sa SAP Success Factors Recruiting rešenjem, stručnjaci za regrutovanje uštede 25-40 odsto vremena, a kroz procese i alate za upravljanje aplikacijama njihova efikasnost se može povećati za 20 odsto. Klijenti ostvaruju popuste između 20 i 50 odsto na troškove zapošljavanja i 90 odsto od agencijskih provizija, a može se dobiti 40 odsto od standardizacije procesa regrutovanja i zapošljavanja.
„Fleksibilnost i proširivost, dostupni kroz naš HXM paket i opsežni partnerski ekosistem, osiguravaju da organizacije ulažu u dugoročni, strateški pristup pronalaženju, angažovanju i zapošljavanju najboljih svetskih talenata”, dodala je Irina Tache, izvršna direktorka prodaje kompanije SAP Success Factors za SAP Rumunija, Bugarska i Zapadni Balkan.
Korisna adresa: SAP.com