Setapp otvara prodavnicu iOS aplikacija
Jedna od prvih nezavisnih prodavnica aplikacija na iOS-u sprema se za otvaranje u Evropskoj uniji. Softverska kompanija MacPaw objavila je da objavljuje svoju Setapp prodavnicu u beta verziji, a zvanično lansiranje planirano je za april.
Setapp je trenutno dostupan samo na macOS-u i nudi korisnicima pristup preko 240 aplikacija trećih strana za pretplatu od 9,99 USD mesečno. Neki primeri odabranih aplikacija dostupnih preko Setapp-a uključuju muzički softver n-Track Studio, planer projekta MindNode i aplikaciju za produktivnost Session.
Nova prodavnica aplikacija na iOS-u će imati „pažljivo odabran asortiman aplikacija, uključujući omiljene obožavaoce iz Setapp kataloga“. Pored alata za produktivnost i poslovanje, Setapp na iOS-u će takođe nuditi softver za dizajn, uslužne aplikacije, usluge produktivnosti i još mnogo toga.
Setapp-ova nova iOS prodavnica aplikacija takođe će biti dostupna uz pretplatu, ali nije jasno koliko će koštati. Portparol MacPaw -a Alyona Gorbatko kaže za Verge: „Cene će biti prilagođene standardnim modelima cena pretplate, ali još nisu definisane. Ako ste zainteresovani da isprobate novu iOS prodavnicu, možete se prijaviti za listu čekanja na veb lokaciji Setapp-a.
Apple-ova prethodna pravila protiv bočnog učitavanja onemogućila su rad tržišta aplikacija trećih strana na iPhone-u. Setapp, posebno, nudi jedinstven pristup poslovanju sa prodavnicama aplikacija, jer sve svoje aplikacije čini dostupnim putem jedne mesečne pretplate umesto da korisnici plaćaju pojedinačne naknade za aplikacije koje žele.
„Postavljamo novi put za softversku industriju ka boljem i raznovrsnijem ekosistemu aplikacija“, kaže izvršni direktor MacPaw-a Oleksandr Kosovan u izjavi. „Pažljivo biramo našu kolekciju, obezbeđujući da svaka aplikacija, svaka funkcija i svako ažuriranje budu u skladu sa našom filozofijom značajne efikasnosti.
U januaru je Apple najavio da će dozvoliti prodavnice aplikacija trećih strana na iPhone uređajima u sklopu svojih napora da se pridržavaju Zakona o digitalnim tržištima (DMA) EU, koji stupa na snagu u martu lansiranjem iOS-a 17.4. Ovo će omogućiti korisnicima iPhone-a da preuzmu alternativne prodavnice aplikacija sa veb lokacije tržišta, gde će moći da pronađu aplikacije koje možda nisu dostupne u Apple-ovoj prodavnici aplikacija. Baš kao i aplikacije trećih strana na macOS-u, svaka aplikacija koja se distribuira preko alternativne prodavnice moraće da bude „notarska” od strane Apple-a.
Iako Apple popušta neka od svojih ograničenja, i dalje postoje određene zabrinutosti oko toga da li će prodavnice aplikacija trećih strana moći da uspeju. Kritičari tvrde da Apple odvraća programere od stavljanja svojih aplikacija u prodavnicu treće strane jer će morati da pristanu na drugačiji skup poslovnih uslova. Nova pravila nameću „naknadu za osnovnu tehnologiju“ koja naplaćuje 50 evrocenti po instalaciji kada aplikacija dostigne milion preuzimanja godišnje u EU, što bi moglo posebno da pogodi popularne freemium aplikacije.
Izvor: TheVerge