Top50 2024

Sledeća stanica – cloud

Kompanija Extreme odavno ima bliske partnerske odnose s Microsoft‑om. U skladu sa strategijom kompanije Microsoft, cloud servisi postaju ključni proizvod, a šta to znači za Extreme, odgovorio nam je Velibor Simikić, direktor prodaje.

PCPress.rs ImageProšle godine Extreme je postao Microsoft Cloud Solution Provider partner. Koji su bili kriterijumi za sticanje ovog partnerstva?

Partnerstvo s kompanijom Microsoft traje više od 16 godina i za to vreme uvek smo se trudili da strategiju jedne korporacije uskladimo s lokalnim tržištem, da se ne bavimo pukim preslikavanjem, već da kreiramo rešenja u datom okviru prilagođena specifičnostima našeg tržišta. Zbog toga smo prepoznati kao partner koji adekvatno može da iznese i prenese njihovu ideju o cloud transformaciji. Uzimajući u obzir sve prethodno, kao i veoma dobre rezultate našeg tima u strateškom pozicioniranju cloud servisa u segmentu malih i srednjih preduzeća u Srbiji u poslednje četiri godine, direktan Microsoft CSP ugovor prirodan je sledeći korak u partnerskom povezivanju. Cilj ovog partnerstva jeste da se korisnicima obezbedi jedna tačka za pristup našim proizvodima i svim Microsoft cloud baziranim uslugama, objedinjeno.

Pročitajte i:  Midori – Windows koji nije bio

Šta Extreme, kao novi Microsoft Cloud Solution, partner trenutno može da ponudi svojim korisnicima?

Naša rešenja, kao što su eKancelarija (alat za upravljanje poslovnim zadacima), eSekretarica (alat za podršku celokupnom procesu preispitivanja ugovora) i eLikvidatura (sistem za elektronsku obradu ulazne finansijske i ostale dokumentacije) već svakodnevno pomažu firmama u Srbiji da brže i kvalitetnije upravljaju svojim procesima. Plan je da ta rešenja budu korisnicima dostupna kroz cloud servise – u bilo koje vreme i sa svakog mesta, što je i okosnica digitalne transformacije. Osim toga, nudimo korišćenje najnovijih verzija Microsoft‑ovih proizvoda, kao što su npr. Windows Enterprise E3, Office365, Dynamics 365 i Azure, bez potrebe za dodatnim ulaganjima u infrastrukturu.

Migracija u cloud – biti ili ne biti? Šta i kako uzimate u obzir kada razgovarate s klijentima o toj temi?

Biti ili ne biti u cloud‑u, dilema je do čijeg razrešenja nije lako doći. Ne postoji univerzalan pristup – svaka firma priča je za sebe. Naš tim potpuno je posvećen razrešenju ove nedoumice, kao i vođenju procesa cloud transformacije u korisnikovom okruženju, počev od analize poslovnih potreba, razrade scenarija korišćenja, odabira adekvatnih servisa i proizvoda, implementacije rešenja i migracije podataka do obuke korisnika za efikasnije korišćenje.

Pročitajte i:  Greška u Word-u koja briše neispravno imenovane fajlove

Šta se menja za korisnika migracijom u cloud? Kako izgleda rad iz ugla korisnika?

Cloud kao koncept dostupnosti i korišćenja softvera i servisa praktičan je odgovor na transformaciju u radu u današnjem poslovnom okruženju. Korisnici koji su ranije doneli odluku o adaptaciji cloud servisa uveliko koriste stečenu prednost na tržištu kroz fleksibilnost u radu, veću agilnost u inovacijama, bolju kontrolu i iskorišćenost resursa, manje operativnih izazova i niže investicione troškove na projektima.

U Srbiji raste izbor ponuđača cloud servisa – kako izabrati pravog?

Naš savet je da za svaku stratešku odluku, pa i odabir dobavljača cloud servisa koji će u osnovi biti platforma na kojoj gradite cloud transformaciju, birate partnera s direktnom podrškom proizvođača cloud servisa. To je neka vrsta garancije da on ima iskustvo u vašoj industriji, posvećen je razvoju partnerstva s korisnicima i ima jasnu viziju daljeg razvoja.

Šta savetujete onim klijentima koji jednostavno vole da im je server „na oku“ i sva dokumentacija pod ključem? Kod nas ima mnogo nevernih Toma kada je reč o bezbednosti podataka?

Čitav koncept cloud servisa upravo se bazira na pouzdanosti, bezbednosti i dostupnosti podataka, a o tome u našem slučaju brine Microsoft sa svojim stručnim timovima. Pored formalnih standarda i direktiva koje ispunjavaju, kao npr. NIST SP 800‑53, FISMA, ISO 27001, podaci su obezbeđeni i georedundantnim kopijama. Iskreno, nije mi poznato da je neko od naših korisnika imao implementirane više standarde bezbednosti i dostupnosti podataka pre cloud transformacije.

Pročitajte i:  Jovanović na konferenciji „Sinergija 24” najavio novi chatbot baziran na veštačkoj inteligenciji

Kakvi su budući planovi kompanije Extreme po ovom pitanju? Šta korisnici mogu da očekuju?

Okosnica naših planova jeste dalje usklađivanje s Microsoft cloud strategijom, proširenje ponude paketa rešenja baziranih na cloud‑u u okviru Cloud Solution Partner programa, transformacija naših postojećih i proizvodnja novih cloud ready vertikalnih rešenja, kao i razvoj i unapređenje partnerskih odnosa s našim korisnicima.

(Objavljeno u PC#241)

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: , , , , , , ,