SoftBank uložila 170 miliona dolara u društvenu aplikaciju koja nema korisnike
Gasi se aplikacija IRL.
Gomila botova i automatizovanih naloga
Još 2021. godine, japanski investicioni gigant SoftBank doveo je malo poznatu aplikaciju za društvene medije pod nazivom IRL do ukupne vrednosti od 1,17 milijardi dolara. Softbank je uložila preko 170 miliona dolara. Međutim, ispostavilo se da je aplikacija u potpunosti izmislila podatke o korisnicima, priznajući da je 95 posto njene navodne baze korisnika od 20 miliona lažno.
U to vreme, SoftBank je aplikaciju nazvao „inovativnom društvenom mrežom zasnovanom na događajima“ koja omogućuje „ljudima da učine više zajedno“. Međutim, kompanija nije znala da ne postoje korisnici. Uopšte nije bilo ljudi, samo gomila botova i automatizovanih naloga.
Aplikacija se reklamirala kao alternativa Facebook-u. Bila je namenjena mlađim generacijama koji misle da je društvena mreža Marka Zakerberga namenjena starijim ljudima. Uprkos tome, aplikacija se brzo okrenula organizovanjem online događaja nakon što je pandemija gotovo onemogućila sastajanje u stvarnom životu.
Kompanija je otpustila 25 odsto svog tima
Problemi su počeli da se povećavaju skoro odmah nakon što su ti milioni uloženi od strane SoftBanke. Prošle godine, kompanija je otpustila 25 odsto svog tima. Osnivač Abraham Shafi je ohrabrivao zaposlene da se „prilagode“ i „budu disciplinovani“. On je tada naveo da „većina ljudi ne želi da budu olimpijci“. Na isti način, neće svi hteti da idu putem kojim mi idemo.”
Nakon toga, zaposleni su počeli da sumnjaju u to da postoji 20 miliona aktivnih korisnika mesečno. Tada je priključio SEC. SEC je pokrenuo istragu o tome da li je IRL doveo investitore u zabludu ili ne. U aprilu ove godine, odbor direktora kompanije suspendovao je Shafi-ija i imenovao novog vršioca dužnosti generalnog direktora.
Zahvaljujući naduvanim brojevima i napola pripremljenom konceptu, IRL se gasi i sa sobom nosi svojih 19 miliona botova. Kompanija navodi da vraća kapital akcionarima, ali niko ne zna koliko je novca ostalo u kasi. Shafi je jednom naveo da kompanija ima „više nego dovoljno novca da izdrži do 2024. godine“. Međutim, takođe je rekao da aplikacija ima 20 miliona aktivnih korisnika mesečno.
SoftBanka je takođe uložila skoro 400 miliona dolara u kompaniju koja proizvodi robote za pravljenje pica. Kompanija sada je zatvorena i likvidira svoju imovinu, ponovo ostavljajući ogroman znak pitanja koliko će SoftBank nadoknaditi od svoje prvobitne investicije. Na ovaj način SoftBank može potencijalno da izgubi 500 miliona dolara u jednoj nedelji. Međutim, SoftBank, poseduje desetine tehnoloških kompanija i nedavno je prodala kompaniju Boston Dynamics za milijardu dolara.
Izvor: Engadget