Sproveden projekat Akcelerator ženskog preduzetništva
Kroz prethodna četiri meseca, sproveden je projekat Akcelerator ženskog preduzetništva, u saradnji Startit Centra i Kabineta ministra za inovacije i tehnološki razvoj vlade Republike Srbije.
Glavni cilj projekta je bio da izgradi opštu svest o značaju ženskog inovacionog preduzetništva i osnaži i razvija preduzetničke sposobnosti i kapacitete žena da se bave sopstvenim biznisom ili da unaprede već postojeće poslovanje, kao i da doprinese dizanju svesti o ženskom preduzetništvu u čitavoj populaciji.
Održana su četiri onlajn mitapa, gde je publika imala priliku da se upozna sa svime onime što čini uspon u svetu biznisa – učenje, problemi, izazovi, uspeh. Preduzetnice koje su učinile da ovaj projekat dosegne i pokrene što veći broj žena i inspirišu ih svojom pričom su:
- Nataša Pavlović Bujas, direktorka agencije za strateško planiranje i komuniciranje Blumen group, kroz svoje izlaganje se dotakla preduzetništva kao načina života – da ukoliko težite preduzetništvu, vi zapravo težite boljem životu za sebe. Nataša naglašava da ne treba potencirati na razlikama koje čine muškarce i žene međusobno superiornijim u nekim sferama biznisa, već da je te razlike i afinitete potrebno razumeti u cilju zajedničkog napretka;
- Ana Nešić, osnivač konsultantske agencije Lemon 8, pričala je o tome kako je moguće okupiti zajednicu oko ideje. Predstavila je svoj „Ručak za 200 dinara” blog i kroz njega objasnila zašto je bitno da sve što komunicirate ka vašoj publici mora biti dosledno konceptu, sadržaju i formi, kao i biti iskreno i otvoreno. Publicitet koji je stekla razvojem bloga, iskoristila je kako bi pokrenula sledeći projekat – „Mali proizvođači hrane u Srbiji”, gde je pokazala da postoji više načina kako se popularnost brenda može iskoristiti;
- Zorana Milidrag, predsednica eCommerce Asocijacije Srbije i e-commerce direktorka u SportVision-u, govorila je zašto je značajan e-commerce u pokretanju sopstvenog biznisa, a osvrnula se i na korisne trikove za kreiranje jedinstvene vrednosti proizvoda. Istakla je da je ideja samo početak procesa i da nikako ne sme biti mesto stajanja. Potrebno je izvršiti temeljno planiranje i uraditi pripremu svojih resursa kako bi se ideja sprovela u delo. Neki misle da onlajn kupovina u Srbiji nije popularna, ali Zorana naglašava da će sa porastom poverenja u trgovce rasti i popularnost onlajn kupovine;
- Dragana Jovčić, osnivač i operativna direktorka platforme „Uradi-zaradi”, govorila je o svom poslovnom putu i kako je moguće da se teorija primeni u praksi kreiranja biznisa.
Kaže SE da se biznis ideja može razviti iz nekoliko pravaca: iz ličnih potreba koje prepoznajemo i kod drugih, iz nekog problema koji je trenutno prisutan na tržištu za koji je potrebno rešenje, ili da se ideja sa nekog drugog tržišta primeni na domaće. Važno je i istraživanje tržišta, a pogotovo velikih igrača koji mogu da budu inspiracija kako predstaviti svoju ideju kroz njihovu prizmu.
Slogan koji prati čitav projekat, „Ona menja SVE”, pokazao se kao veoma značajan u cilju promovisanja preduzetništva u ženskim krugovima, čemu svedoči činjenica da je do sada preko 2000 gledalaca imalo priliku da pogleda onlajn predavanja u okviru projekta. Međutim, očekujemo da će se taj broj povećavati, kako je sadržaj javno dostupan na YouTube platformi.