Striming servisi će biti dužni da imaju bar 30% evropskog sadržaja
Evropska Komisija će tražiti od Netflix-a, Amazon-a i drugih kompanija za strimovanje da posvete najmanje 30% svog portfolija lokalnom sadržaju. Završno glasanje koje će doneti konačno odobrenje odluke očekuje se u decembru.
Ova odluka neće svima teško pasti, s obzirom da je Netflix već navodno blizu 30% evropskog sadržaja, a Evropska unija će uskoro objaviti izveštaj koji prikazuje procente evropskog prisustva na više platformi za strimovanje. Da bi bili u skladu sa pravilima, svaki striming servis koji radi u EU morače da ima ovaj „evropski“ deo svog ukupnog portfolia. Međutim, specifičnosti plana komisije mogle bi da dodaju ozbiljne komplikacije koje efektivno fragmentišu portoflio i uslugu u zavisnosti od zemlje u kojoj se ona gleda.
Prema izveštaju, zakon će dati svakoj od 28 država članica Evropske unije 20 meseci da se prilagode novom pravilniku, omogućavajući svakoj zemlji da odaberu da li žele da podignu evropsku kvotu sa 30 na 40%, kao i da li će imati podkvotu specijalno određenu za određenu zemlju za lokalnu proizvodnju. Pojedine zemlje bi takođe mogle da odaberu da striming servisi izdvoje određena sredstva koja finansiraju nacionalne institute pojedinih zemalja za promociju filmova, serija i drugog sadržaja. Shodno tome, Amazon Video u Francuskoj može zahtevati 10% francuskog sadržaja, ili će nemački popularni Netflix morati da podigne cenu kako bi subvencionisao proizvodnju drugih kompanija.
Video servisi će moći da zadovolje zahteve kupovinom evropskog sadržaja, puštanjem sadržaja u Evropi ili plaćanjem nacionalnim fondovima za proizvodnju. Rezultati bi trebalo da budu povećanje istaknutosti i vidljivosti evropskih produkcija u portfolijima striming servisa, kao i zadržavanje novca u Evropi umesto da se rasipa na međunarodne kompanije za strimovanje.
Izvor: VentureBeat