Šta odbija ljude od kupovine 3D televizora
Novo istraživanje otkrilo je da ljudi još nisu ubeđeni da im je 3D televizor neophodan. Pored toga, devedeset odsto ispitanika reklo je da ne želi da nosi naočare zato što im to ne dozvoljava da rade na laptopu ili druge stvari koje ljudi najčešće usput rade ispred televizora.
U tome leži najveći problem u vezi s 3D televizorima. Njihova cena će padati ‒ kao i svemu drugom ‒ ali odbija pomisao na nošenje naočara za gledanje filmova kod kuće.
Šta rade proizvođači kako bi otklonili taj problem? Samsung je početkom meseca izjavio kako će uz nove 3D televizore isporučivati dva para naočara, koje se mogu puniti i čija je težina manja nego kod ranijih modela. Pored toga, cenu dopunskog para naočara smanjio je sa sto trideset dolara na pedeset.
Bilo je pokušaja i da se naprave univerzalne 3D naočare koje se mogu koristiti i kod kuće i u bioskopu.
Proizvođač naočara Oakley je jesenas izbacio 3D naočare koje izgledaju kao naočare za sunce i ne moraju da se pune. Koštaju sto dvadeset dolara, a Oakley tvrdi da su ih stručnjaci napravili tako da ne naprežu oči i ne izazivaju glavobolju.
Međutim, sve su to kratkoročna rešenja. Trajno rešenje bio bi 3D televizor za koji nisu potrebne naočare. Prvi primer toga je Nintendo 3D. Košta dvesta pedeset dolara, mali je i omogućava 3D iskustvo bez naočara. To je iskoristila Toshiba i u decembru počela da prodaje 3D televizor koji se može gledati bez naočara. Međutim, njegova veličina iznosila je samo dvadeset inča. Počeli su da spremaju verziju od četrdeset inča za april, ali je to obustavljeno zbog zemljotresa. Sharp i LG takođe su napravili prototipe koji se mogu gledati bez naočara, ali i oni su mali i više priliče ručnim uređajima nego aparatu koji bi trebalo da stoji u dnevnoj sobi.
U svakom slučaju, 3D televizori će se slabo prodavati sve dok se na izbaci veliki modeli koji se mogu gledati bez naočara.
Izvor: CNET News