Tehnologija za preciznu dijagnozu baterija
Precizna dijagnostika stanja baterija električnih vozila (EV) je od suštinskog značaja za njihovo efikasno upravljanje i bezbednu upotrebu. Istraživači KAIST-a razvili su novu tehnologiju koja može da dijagnostikuje i prati stanje baterija sa visokom preciznošću koristeći samo male količine struje, za koju se očekuje da će maksimizirati dugoročnu stabilnost i efikasnost baterija.
KAIST (koji predstavlja predsednik Kvang Hjung Li) objavio je 17. oktobra da je istraživački tim predvođen profesorima Kjongha Kvonom i Sang-Gug Lijem sa Fakulteta elektrotehnike razvio tehnologiju spektroskopije elektrohemijske impedanse (EIS) koja se može koristiti za poboljšanje stabilnost i performanse baterija velikog kapaciteta u električnim vozilima.
EIS je moćan alat koji meri veličinu impedanse i promene u bateriji, omogućavajući procenu efikasnosti i gubitka baterije. Smatra se važnim alatom za procenu stanja napunjenosti (SOC) i zdravstvenog stanja (SOH) baterija. Pored toga, može se koristiti za identifikaciju termičkih karakteristika, hemijskih/fizičkih promena, predviđanje trajanja baterije i utvrđivanje uzroka kvarova.
Međutim, tradicionalna EIS oprema je skupa i složena, što otežava instalaciju, rad i održavanje. Štaviše, zbog ograničenja osetljivosti i preciznosti, primena strujnih smetnji od nekoliko ampera (A) na bateriju može da izazove značajan električni stres, povećavajući rizik od kvara baterije ili požara i otežavajući njeno korišćenje u praksi.
Da bi se ovo pozabavilo, istraživački tim KAIST-a je razvio i potvrdio niskostrujni EIS sistem za dijagnostiku stanja i zdravlja baterija za EV visokog kapaciteta. Ovaj EIS sistem može precizno da meri impedansu baterije sa malim strujnim smetnjama (10mA), minimizirajući toplotne efekte i bezbednosne probleme tokom procesa merenja.
Pored toga, sistem minimizira glomazne i skupe komponente, što ga čini lakim za integraciju u vozila. Sistem se pokazao efikasnim u identifikaciji elektrohemijskih svojstava baterija u različitim radnim uslovima, uključujući različite temperature i nivoe SOC.
Izvor: autotech.news