Telegram stiže do 500 miliona korisnika, započinje monetizaciju
Aplikacija za instant slanje poruka, Telegram, približava se 500-milionitom korisniku sa planovima da napravi dodatnu zaradu, počevši od sledeće godine, objavio je osnivač Pavel Durov. On je rekao da je lično finansirao poslovanje u prethodnih sedam godina, međutim kako je startap postajao sve veći, tražio je nove načine da unovči rad aplikacije. “Za projekat veličine kakav mi vodimo, potrebno je najmanje nekoliko stotina miliona dolara godišnje, kako bi funkcionisao,” rekao je.
Aplikacija koja i dalje snažno raste
Usluga, koja je u aprilu ove godine dostigla 400 miliona aktivnih korisnika, predstaviće svoju oglasnu platformu – jedan ka više kanala, jedan koji je “lak za korišćenje i okrenut korisniku, a omogućava nam da pokrijemo troškove servera i saobraćaja”, rekao je na svom Telegram kanalu. Drugi način prihodovanja je putem dodatnih ekspresivnih mogućnosti, odnosno korišćenjem stikera, od kojih će deo prodaje uzimati kompanija, a deo umetnik koji ih je napravio.
“Zbog svega toga, naše usluge ostaće besplatne,” rekao je Durov, koji je jedan od najvećih kritičara Facebook-a i WhatsApp-a, zbog njihovog, prema njegovom mišljenju, lošeg vođenja politike privatnosti. Telegram je nedavno uveo i grupne Voice Chat-ove. Nova usluga, slična Discord-ovom, “always-on room“, podržava nekoliko hiljada učesnika.
Telegram groups get a new dimension with Voice Chats – persistent conference calls that run in parallel to existing text chats. Voice Chats add a live layer of ephemeral talk to the group and can be used as informal lounges or virtual office spaces.https://t.co/08dyFMWok6 pic.twitter.com/13XcszUzob
— Telegram Messenger (@telegram) December 23, 2020