TikTok alternative postaju sve popularnije
S obzirom da će TikTok za nekoliko dana najverovatnije biti zabranjen u SAD-u, korisnici su pohrlili da pronađu alternative. Rezultat je da su mnoge od njih postale među najviše preuzimanim aplikacijama na Apple i Google prodavnicama.
Trenutno najpopularnija alternativa je kineska aplikacija „RedNote“ (u originalu „Xiaohongshu), što u prevodu znači „mala crvena knjiga“. U pitanju je aplikacija slična TikTok-u, jer je namenjena za kratke video snimke. U trenutku pisanja ove vesti, na App Store-u RedNote drži prvo mesto, dok je na Play Store-u na 34. mestu. Ova aplikacija postaje sve popularnija, jer su mnogi popularni TikTok kreatori sadržaja počeli da objavljuju svoje snimke na njoj.
Red Note je organizovan slično kao TikTok, sa mogućnošću vertikalnog pomeranja kroz feed-ove kratkih video zapisa, na osnovu interesovanja korisnika. Veći deo interfejsa je na kineskom, što može da bude zbunjujuće za navigaciju, mada su se počeli da se pojavljuju video snimci koji objašnjavaju kako da se jezik promeni na engleski. Inače, RedNote je već godinama popularan u Kini. Postoji duže od decenije i tamo ima oko 300 miliona korisnika.
Ovo nije jedina aplikacija koja bi mogla da profitira od zabrane TikTok-a. ByteDance je autor aplikacije „Lemon8“ koja je takođe trenutno veoma popularna na Apple i Google prodavnicama. Na App Store-u ona je na drugom mestu (iza RedNote-a), dok je na Play Store-u na prvom mestu.
Tu je i „Flip“ aplikacija, koja je opisana kao mesto gde se društvene mreže susreću sa kupovinom“. Napravila ju je kompanija Humans Inc. iz Los Anđelesa, a sadrži kratke video snimke proizvoda i mogućnost kupovine iz aplikacije. Trenutno se nalazi na četvrtom mestu u App Store-u i na 14. mestu u Play Store-u.
Još jedna aplikacija koja bi mogla da ima koristi od zabrane TikTok-a je „ReelShort“. Iako ime zvuči kao kombinacija Instagram Reels-a i YouTube Short-a, njen sadržaj je drugačiji – uglavnom sadrži kratke klipove „dužih“ filmova, sa prilično bizarnim naslovima. Možda je upravo zato i popularna… Ona se nalazi na sedmom mestu u Apple-ovoj prodavnici i na drugom mestu u Play Store-u.
Iako je mala verovatnoća da će neka od ovih aplikacija dugo ostati popularna, činjenica da se toliko relativno nepoznatih aplikacija veoma brzo našlo među najpopularnijim aplikacijama dve najveće prodavnice aplikacija, ukazuje koliko mogu da budu uticajni kreatori TikTok videa. Međutim, još nešto je važnije. Pošto je većina ovih aplikacija napravljena u Kini, zabrana TikTok-a neće obuzdati uticaj kineskih tehnoloških kompanija u SAD-u. Umesto toga, samo će se uticaj prebaciti na neke druge aplikacije.
Izvor: Engadget