Toyota fokusira dalji razvoj hidrogenskih vozila u komercijalne svrhe
Iako električni automobili imaju očigledne prednosti, Toyota je poslednju deceniju insistirala na tome da će vodonik na kraju pobediti. Međutim, najavljujući svoju treću generaciju gorivih ćelija, kompanija konačno pokazuje spremnost da prećutno prizna realnost: novi sistem je dizajniran za industrijske primene, gde je vodonik oduvek imao više smisla.
Nova generacija gorivih ćelija za komercijalnu upotrebu
Toyota je novu gorivu ćeliju razvila kako bi odgovorila na „specifične potrebe komercijalnog sektora“, sa posebnim naglaskom na izdržljivost uporedivu sa dizel motorima. Ovaj model je efikasniji u potrošnji goriva, jeftiniji za proizvodnju i generiše duplo više snage, dok zauzima isti prostor kao prethodna generacija. S obzirom na dugogodišnju posvećenost Toyote smanjenju dimenzija svojih motora, činjenica da veličina ovde nije bila prioritet jasno ukazuje na to gde kompanija vidi buduću primenu ove tehnologije.
Toyota nikada nije uspela da ekonomski ili tehnološki dokaže da su vodonični automobili bolja opcija od električnih. Njihov vodeći model Mirai prodao je svega 28.000 jedinica od 2014. godine, što pokazuje ograničen interes tržišta. Međutim, u sektoru teških vozila – gde težina i snaga baterija predstavljaju veći problem – vodonikove mane postaju prednosti. Kamioni, građevinska vozila, vozovi, brodovi i rezervni generatori, koji nisu toliko zavisni od šire infrastrukture za vodonik, predstavljaju idealne korisnike ove tehnologije.
Izvor: Engadget