Toyota odustaje od vodoničnih automobila
Okretanje industrijskim vozilima je tiho priznanje poraza.
Kompanija suptilno priznaje poraz
Uprkos očiglednim prednostima električnih automobila, Toyota je proteklu deceniju tvrdila da će vodonik pobediti na kraju. Međutim, sa najavom svoje treće generacije gorivnih ćelija, kompanija suptilno priznaje poraz. Novi sistem je dizajniran za industrijske primene, gde je vodonik uvek imao više smisla.
Nova ćelija je osmišljena tako da ispuni „posebne potrebe komercijalnog sektora“, sa naglaskom na izdržljivost jednaku dizel motorima. Pruža veću efikasnost potrošnje goriva, jeftinija je za proizvodnju i proizvodi dvostruko više snage u istom prostoru kao prethodna generacija. Činjenica da Toyota nije smanjivala veličinu ovog sistema. To je obično prioritet u njihovim tehnologijama i mnogo govori o tome gde vidi budućnost ovih ćelija.
Toyota nikada nije mogla da pruži ekonomski ili tehnološki argument za vodonične automobile kao bolju opciju od električnih vozila (njihov vodonični model Mirai prodao se u samo 28.000 primeraka od svog lansiranja 2014. godine). Ali za teška vozila, gde težina baterija i snaga predstavljaju veći izazov, mane vodonika postaju prednosti. Kamioni, građevinska vozila, vozovi, brodovi i rezervni generatori – koji nisu toliko zavisni od nedovoljno razvijene vodonične infrastrukture predstavljaju bolji dom za gorivne ćelije.
Izvor: Engadget