Twitter nudi pristup podacima za 5.000 dolara mesečno
Kompanija je već izgubila mnoge dugogodišnje programere.
„Pro“ plan
Twitter-ov API rolerkoster pod vođstvom Elon-a Musk-a se nastavlja. Kompanija je najavila novi „Pro“ nivo za programere. Sa mesečnom cenom od 5.000 dolara mesečno, ovaj paket se nalazi između Basic planova od 100 dolara mesečno i Enterprise paketa čija cena varira.
Novi Twitter API Pro plan nudi mesečni pristup za milion preuzetih tvitova i 300.000 objavljenih tvitova. Takođe, uključuje pristup krajnjim tačkama sa ograničenom brzinom za filtrirane strimove u realnom vremenu (pristup uživo tvitovima na osnovu određenih parametara) i kompletno pretraživanje arhive i istorije tvitova. Zatim, dodaje tri ID-a aplikacije i prijavu sa pristupom Twitter-u.
Međutim, cena od 5.000 dolara mesečno za kompanije koje žele da „eksperimentišu, grade i skaliraju svoj posao“ ostavlja ogroman jaz između „Pro plana“ i osnovnog plana od 100 dolara mesečno, sledećeg nivoa. Na ovaj način preduzeća moraju da biraju između nivoa koji možda neće obezbediti dovoljno informacija i znanja za mesečnu naknadu od 100 dolara u odnosu na plan od 5.000 dolara koji se proteže izvan budžeta mnogih startup kompanija.
Previsoka cena
Takođe, neki korisnici su izrazili svoje uverenje da su ograničenja prevelika za tu cenu. „To je super, ali ste već ubili većinu Twitter aplikacija do sada“, navode programeri. „Što se tiče cene od 5.000 dolara i dalje je previsoka za većinu. Cene takođe verovatno neće mnogo doprineti istraživačima, kojima platforma pokušava da naplati desetine hiljada dolara za pristup.
Nedavne Twitter-ove promene API-ja stvorile su prilično nezgodu za programere koji i dalje žele pristup podacima kompanije. Prvo, kompanija je efektivno ubila većinu klijenata trećih strana u januaru. Zatim je tiho ažurirala svoje uslove kako bi uvela promenu.
Zatim, u februaru je objavila da ukida besplatan pristup API-ju. Nakon toga kompanija je obećala da će nova verzija besplatnog nivoa samo za čitanje ostati dostupna u svrhe „testiranja“.
Platforma je u martu predstavila početna tri nivoa novog API-ja (besplatan, osnovni i poslovni). Sada je stigao Pro plan sa cenom od 5.000 dolara. Međutim, kako je kompanija već izgubila mnoge programere koji su se nekada oslanjali na platformu, ostaje da se vidi koliko će biti efikasan u privlačenju novih korisnika sada kada je predstavljen ovaj preskupi novi plan.
Izvor: Engadget