Uvod u objektno orijentisano programiranje C++
Objektno orijentisano programiranje je, u odnosu na početak programiranja, relativno nov pristup. U prvim programima i programskim jezicima, programeri su pisali funkcije koje uzimaju određene argumente i vraćaju određeni rezultat. S obzirom na prirodu programiranja u to vreme, potreba za drugačijim pristupom nije postojala, pa su se zato programeri držali ovog načina, koje se naziva “strukturno programiranje”.
Međutim, kako je složenost kompjuterskih programa i sistema rasla, tako se javila potreba za nekim višim nivoom organizacije – jednostavno, programi su bili previše složeni, a programerima je bilo jako teško da se snađu u okviru velikog broja različitih funkcija, njihovih parametara, rezultata i upotrebe.
Tako se došlo do ideje za objektno-orijentisano programiranje. Ovaj pristup programiranja je umnogome različit od tradicionalnog strukturnog programiranja. Ovde više ne govorimo samo o funkcijama kao gradivnim blokovima, već o objektima – gradivnim blokovima koji mnogo efikasnije prikazuju strukturu složenih programa.