Uzbudljivi triler kao vremenska klopka
Retki su oni koji ne žale bar zbog jedne odluke koju su u prošlosti doneli, a samo je izabranima dozvoljeno da posledice promene – uglavnom na filmu ili, u ovom slučaju, u video igri. Tako je i sa psihološkim trilerom koji je Annapurna Interactive najavila još 2019. godine – 12 Minutes – gde igrač može da učini baš to.
Dok su je razvijali, developeri su razmišljali o filmskim klasicima poput Hičkokovih Ptica, ali studio Rockstar Games, na primer, nije imao mnogo razumevanja. Zbog toga se idejom iz koje je nastala igra 12 Minutes bavi nezavisni tim, koji se nakon nekog vremena udružio Annapurna Interactive, zahvaljujući čemu su junacima iz igre glasove pozajmile zvezde Daisy Ridley, Willem Dafoe i James McAvoy.
Glavni junak je zarobljen u istom vremenskom periodu koji se ponavlja, pa se konstantno vraća s posla, dok ga kod kuće čeka obrok koji je pripremila njegova partnerka, te sve izgleda kao najobičnije, udobno veče. Bar sve dok neko ne pokuca na vrata. Neočekivani posetilac je detektiv koji sumnja da je supruga pre 12 godina ubila svog oca. Dok je hapsi glavni junak zadobija udarac od kojeg pada u nesvest, da bi se ponovo vratio na početak večeri. I tu počinje zabava.
Cela igra odvija se u jednosobnom stanu i ima samo tri junaka: igrača, njegovu suprugu i detektiva. To možda ne izgleda dovoljno za priču koja može da potraje između šest i osam sati, ali tek kada se počne sa igranjem može da se razume koliko slojeva igra zapravo ima. Svaka runda traje 12 minuta, a igrač nakon svakog završenog kruga nauči nešto novo što će mu pomoći dalje u igri.
Iako se očekivalo da igra na Xbox One i PC stigne početkom 2020. godine, još uvek je označena sa „stiže uskoro“ (na Steamu stoji da igra stiže 2021. godine).
Izvor: The Verge