WhatsApp: Tajna velikog uspeha
Teško da na svetu postoji neko ko nije čuo za WhatsApp, ali je ova aplikacija u nekim delovima sveta naprednija, uspešnija i važnija.
Stanovnici Indije kažu da je WhatsApp način života, a koristi ga preko 400 miliona građana. Preko aplikacije komuniciraju s rođacima i prijateljima u inostranstvu, vode poslove, šalju novac, pristupaju ključnim informacijama. Jednostavni dizajn je doprineo globalnoj popularnosti ove aplikacije, posebno u zemljama gde se SMS poruke smatraju luksuzom.
Kada je kompanija Meta (tada Facebook) pre osam godina kupila WhatsApp za 19 milijardi dolara, smatralo se da je to rizičan poslovni poduhvat. Aplikacija je u međuvremenu postala jedan od esencijalnih internacionalnih proizvoda kompanije, dakle veliki uspeh.
WhatsApp se nosio s problemom širenja dezinformacija i lažnih vesti slično kao i Facebook, ali je za razliku od ove društvene mreže obogaćen softverom za enkripciju, što kompaniji otežava moderiranje sadržaja. To je problem kada je širenje opasnih glasina u pitanju, ali korisnici izgleda cene privatnost.
Sve bi uskoro moglo da se promeni, budući da je Indija najavila promene, a kako bi se stalo na put širenju lažnih vesti koje su ranije dovodile do kobnih ishoda. Ostaje da se vidi hoće li Meta popustiti, ili će pak insistirati da privatnost ostane svetinja.
Izvor: The Verge